Moravski koridor dug 110 kilometara povezao bi pola miliona stanovnika, a na toj deonici posluje i oko 20.000 malih i srednjih preduzeća

BEOGRAD - Skupština Srbije usvojila je danas izmene Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara kojima se cena putarine u Srbiji povećava za 12 odsto.

Cena putarine povećava se kako bi mogla da se održi dalja izgradnja i održavanje puteva i delimično se postiže usklađivanje sa direktivom Evropske unije koja propisuje da putarina treba da obezbedi realne troškove održavanja, razvoja i izgradnje auto-puteva.

Ministar finansija Siniša Mali rekao je u raspravi da je 2019. godina ključna i možda najvažnija za razvoj infrastrukture u poslednjih 70 godina. Mali je kazao da će početi radovi na izgradnji takozvanog Moravskog koridora dužine 110 kilometara kojim se povezuje Čačak, Kraljevo, Kruševac, Pojate, a koji je važan za dalji razvoj centralne Srbije, da će graditi četiri ili pet novih auto-puteva.

NOVE CENE PUTARINA

Putarina od Beograda do Novog Sada sada će koštati 235 dinara umesto dosadašnjih 210. Za deonicu od Beograda do Subotice vozači automobila platiće 627 dinara, umesto 560, a od Beograda do Niša putarina će biti oko 900 dinara (896), umesto trenutnih 800.

Oni koji kreću na letovanje u Grčku moraće za deonicu od Beograda do Preševa da izdvoje 985 dinara, umesto 880, dok će vozači koji se upute ka Bugarskoj za korišćenje autoputa do Dimitrovgrada spremiti oko 120 dinara više nego ranije, jer će putarina sa 990 dinara poskupeti na 1.108 dinara.

Usvojen poseban zakon za Moravski koridor

Skupština Srbija usvojila je danas Zakon o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje infrastrukturnog koridora auto-puta E-761, deonica Pojate-Preljina, poznatiji kao Moravski koridor. Početak izgradnje Moravskog koridora se očekuje sredinom jula, a završetak za 2,5 godine.

Za njegovu realizaciju planirano je kreditno zaduženje kod stranih investicionih korporacija i fondova na iznos od 800 miliona evra.

Ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je ranije potpisala Memorandum o razumevanju i saradnji na izgradnji ovog koridora sa američkom kompanijom Behtel, ali je tokom rasprave ukazala da ne postoji ugovor sa bilo kojom kompanijom, već da će Vlada Srbije formirati komisiju i tek onda utvrditi partnera.

Moravski koridor dužine oko 110 kilometara, povezao bi pola miliona stanovnika i na toj deonici posluje oko 20.000 malih i srednjih preduzeća.

Tokom izgradnje auto-puta uradiće se i regulacija reke Morave, a takođe se pravi i telekomunikacioni koridor.

Mihajlović je u raspravi rekla da je Moravski koridor jedan od važnijih auto-puteva za privredni razvoj zemlje i da će deonica Pojate-Preljina u dužini od 110 kilometara povezivati građane centralne Srbije.

Ona je rekla da je razlog za predlaganje posebnog zakona taj što Srbija "nema vremena da čeka" i gradi auto puteve duži niz godina.

Moravski koridor povezaće sva veća naseljena mesta na tom području: Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku banju, Kraljevo, Čačak.

Koridor će biti direktna veza između Koridora 10 i 11, odnosno biće bolja interna povezanost zapadnih i jugozapadnih sa južnim i jugoistočnim delovima Srbije i dalje sa Bugarskom, Grčkom i Turskom.

(Kurir.rs/Tanjug)