• Neto dobit u 2018. godini 12,2 miliona evra
  • Prevezeno 2,48 miliona putnika
  • Kapacitet za prevoz putnika, iskazan kao proizvod raspoloživog broja sedišta i ukupno pređenih kilometara (Available Seat Kilometers - ASK) iznosi 4,03 milijarde
  • Popunjenost kapaciteta za prevoz putnika 71,2 odsto
  • Novi rekord čarter-saobraćaja – prihodi veći za trećinu u odnosu na 2017. godinu
  • Uveden novi koncept tarifa
  • Nastavljeno povećanje prodaje preko interneta

Er Srbija je u 2018. godini, uz mere koje su podrazumevale unapređenje poslovanja, pripremu za širenje mreže koje je realizovano u junu 2019. godine, kao i optimizaciju procesa, prijavila u petoj godini poslovanja neto dobit od 12,2 miliona evra.

Posebno dobre rezultate, nacionalna avio-kompanija Republike Srbije, ostvarila je u oblasti prodaje dodatnih usluga, gde je zabeleženo povećanje od gotovo pet puta u odnosu na 2017. godinu, na 6,9 miliona evra. Pored toga, prihod od čarter-saobraćaja povećan je za više od 40 odsto na 20,7 miliona evra, čime je dodatno unapređen rezultat iz 2017. godine, koja je bila rekordna.

Ukupan broj putnika prevezenih u 2018. je 2,48 miliona, dok kapacitet za prevoz putnika, iskazan kao proizvod raspoloživog broja sedišta i ukupno pređenih kilometara (Available Seat Kilometers - ASK) iznosi 4,03 milijarde. Kada je reč o prosečnoj iskorišćenosti kapaciteta za prevoz putnika (SLF), on je u 2018. bio 71,2 odsto.

Čarter brend Aviolet obavio je u 2018. rekordnih 958 letova i prevezao 223 hiljade putnika do popularnih turističkih destinacija u Grčkoj, Turskoj, Španiji, Italiji i Egiptu, što predstavlja povećanje od 28 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Novine tokom prošle godine bile su i ponovno uvođenje letova do Hurgade u Egiptu, povećanje broja letova za tursku obalu, kao i uvođenje jedne serije letova za Antaliju, koje je Aviolet obavljao iz Banja Luke.

U martu 2018. godine, Er Srbija je značajno unapredila svoje poslovanje i uvođenjem nove tarifne ponude. Cilj - da se putnicima omogući da prilagode putovanja sopstvenim potrebama. Tarifna ponuda putnicima omogućava da pri rezervaciji letova biraju između četiri tarife koje se razlikuju u odnosu na dozvoljeni prtljag, fleksibilnost u vezi sa promenom datuma putovanja, itd. Uz nove tarife, njima su na raspolaganju kupovina à la carte usluga, kao što su prioritetno ukrcavanje, rezervacija sedišta ili pristup Premijum salonu Er Srbije.

Imajući u vidu značaj onlajn prodaje, indikativan je i podatak da je prethodne godine trećina karata Er Srbije kupljena preko interneta, kao i da rast prodaje preko interneta u odnosu na 2017. godinu iznosi tri procenta. Zbog toga je doneta strateška odluka da se nastavi sa ubrzanim razvojem platformi za kupovinu karata i dodatnih usluga i u narednom periodu, što je u skladu sa svetskim trendovima u avio-industriji i digitalizacijom koja se sprovodi u našoj zemlji.

Dankan Nejsmit, generalni direktor Er Srbije, rekao je: „Prethodna godina bila je važna jer su u njoj postavljeni temelji za širenje mreže destinacija. Na njih se oslanja i dugoročna strategija, koja je već u primeni i zahvaljujući kojoj ćemo još jednom potvrditi našu lidersku poziciju u regionu. Bez obzira na brojne i velike izazove na tržištu avio-industrije, Er Srbija razvija svoj portfolio proizvoda da bi ostvarila još bolje finansijske i operativne rezultate, ali i omogućila našim putnicima odličan proizvod po pristupačnoj ceni.“

On je dodao da će srpska nacionalna avio-kompanija i u narednom periodu pružati usluge u skladu sa najvišim standardima koji važe u avio-saobraćaju.

Er Srbija je obeležila u 2018. godini i dva važna događaja – 90 godina od prvog leta Aeroputa, kao i petu godišnjicu transformacije avio-kompanije u Er Srbiju 2013. godine.

Foto: Shutterstock