AUTO-PUT MILOŠ VELIKI PRAZNI KAFANE NA IBARSKOJ: Preduzetnici kukaju zbog malog prometa
Prazno: Otvaranje auto-puta od Obrenovca do Čačka smanjilo promet u restoranima i prodavnicama na nekada vrlo prometnoj saobraćajnici do 50 odsto, vlasnici najavljuju otpuštanje radnika
Staru izreku dok jednom ne smrkne drugom ne svane bukvalno su na svojoj koži osetili trgovci i vlasnici čuvenih nezaobilaznih kafana na Ibarskoj magistrali, čiji posao je posle otvaranja auto-puta Miloš Velikiu ozbiljnoj krizi.
Prvih dana po otvaranju te deonice, kako za Kurir kažu radnici, promet im se sunovratio i do 50 odsto, ali je naplata putarina od 1. septembra neke vozače putničkih vozila i kamiondžije naterala da se opet klackaju starom dobrom Ibarskom magistralom.
U nebranom grožđu
- Dva-tri dana nakon otvaranja auto-puta Miloš Velikipromet je osetno opao. Nismo to očekivali, pa smo se našli u nebranom grožđu. Živeli smo od tranzita jer ovde meštana nema. Radi nas sedmoro, četiri člana porodice i još tri radnika. Krenule su mere štednje, a to znači da ćemo otpuštati zaposlene i smanjiti asortiman proizvoda. Nismo samo mi u problemu, svi se žale, ali ne možemo ništa da promenimo - očajan je Milorad Petrović, vlasnik jednog marketa u Meljaku.
Nekoliko stotina metara dalje, od radnice u jednom od najpoznatijih restorana na Ibarskoj saznajemo da je prvih dana po otvaranju auto-puta Ibarska magistrala bila pusta. Dok nam prenosi situaciju, u razgovor se ubacuje upravo pristigli pevač i vlasnik restorana Andrija Era Ojdanić.
- Dok se nije plaćao auto-put „Miloš Veliki“, bilo je 50 odsto manje vozila na Ibarskoj, a otkako se plaća, povećan je saobraćaj - kaže Ojdanić, ali se ne žali na promet u restoranu.
- Kod mene je promet uvek isti, odnosno mali je svima, pa i meni. Kad je otvoren auto-put, prvi sam išao da se provozam do Bariča i osetio sam se kao da sam negde u Evropi, kad odjednom vidim tablu Preljina-Čačak - kroz šalu ističe Ojdanić.
Iako se ugostitelji i trgovci žele da je mušterija duplo manje, to se ne bi reklo po samom broju kamiona koje je ekipa Kurira srela na putu. U pojedinim trenucima u koloni bi se našlo i po nekoliko teretnjaka.
- Ima posla, ali nije kao što je bilo. Ima kamiondžija i sad, ali dosta manje nego ranije. Kod nas je tranzit činio 90 odsto posla, a ostatak su bili lokalci. Prepolovio se broj gostiju, ali pokušaćemo da preživimo. Probaćemo da se preorijentišemo na lokalnog gosta - jada se Blagoje Nikolić, konobar u jednom restoranu na ulazu u Stepojevac.
Manje prenoćišta
Osim u restoranima, manje je gostiju i na konaku.
- Imamo i sobe za prenoćište u kojima odsedaju ljudi kad idu na more, ali sad je 30 odsto manje noćenja. Ranije je dosta Rusa i Poljaka kod nas konačilo, a sad ukucaju navigaciju i odlaze auto-putem - objašnjava Nikolić.
Od Stepojevca prema Lazarevcu zaustavljamo se ispred radnje u kojoj se prodaju plastika, stočna hrana, a i predmeti od gvožđa.
- Kod nas kupuju meštani. Nismo zasnivali posao na tranzitu, pa nam je promet opao svega tri do pet odsto iako je saobraćaja manje do 70 procenata. Ranije se dešavalo da po 10 minuta kolima ne mogu da pređem magistralu da bih otišao kući gore u brdu, a sad prolazim ko od šale - iskren je Miodrag Vasiljević, koji ćerki i zetu pomaže u radnji.
Kurir.rs/Slavica Tomčić Foto:
POGLEDAJTE BONUS VIDEO:
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore