Da bismo putovali auto-putem do Bugarske, ostalo je još da se završi Istočni krak koridora 10 od 87 kilometara. Najproblematičnija tačka je klizište kod tunela Bancarevo. Ova deonica je poslednja na kojoj se izvode ozbiljni radovi, a završetak je najavljen za kraj oktobra.

Na tunelu Bancarevo se pojavilo klizište koje je ugrozilo već urađeni potporni zid. Na ovoj deonici od Bancareva do Crvene reke ima 27 kosina, a u Koridorima kažu, da su projekti menjeni za čak 26.

- Na kosini šest smo u proleće 2018. godine posle topljenja snega i velikih kiša zaključili da je neophodno da napravimo galeriju u cilju trajne stabilizacije same kosine, u međuvremenu smo izradili projekte, objašnjava direktor Sektora za izgradnju u "Koridorima Srbije" Aleksandar Senić.

Galerijom se praktično produžava leva tunelska cev, a radove ubrzano izvodi preduzeće "Integral inženjering".

- Privodimo kraju izradu naglavnih greda koje će biti gotove do kraja nedelje i uveliko se radi na izradi ploče. Izrada ploče trebalo bi da bude gotova do 25. septembra, a u međuvremenu ćemo krenuti sa iskopom znači materijala dole koji se nalazi ispod galerije, navodi šef gradilišta Osman Kasić.

Ovo preduzeće gradilo je i galeriju na kosini na Južnom kraku u Grdeličkoj klisuri, svrha je ista – trajna stabilizacija terena, ali je tehnologija drugačija. Gradilište u Grdelici je, kažu, bilo teže.

- Ovde je lakše u odnosu na Grdelicu zato što je i teren za rad bio mnogo, mnogo lakši nego u Grdelici, dole je bilo i rizično, ubrzano se radi i prekovremeno se ostaje, ističe radnik Dejan Džonić.

- Tamo smo radili klasično, znači od temelja pa gore prema ploči, ovde faktički ploču radimo na delu nasipa koji je bio prethodno urađen, objašnjava Kasić.

Pored izgradnje galerije, na deonici od Proseka do Crvene reke u toku su završni radovi na asfaltiranju i opremanju tunela. Radovi na osvetljenju i signalizaciji tunela u desnoj cevi privedeni su kraju, u levoj cevi, koja je sada duža za 164 metra, osveteljenje će biti završeno po izgradnji galerije.

- Očekujemo da ćemo do kraja oktobra završiti sve radove i tada ćemo moći da otvorimo deonicu za saobraćaj, tvrdi Senić.

Novom trasom Koridora 10 u dužini od 86,8 kilometara, osim što će se do bugarske granice putovati modernim auto-putem, zaobilazi se Sićevačka klisura, za saobraćaj najkritičnija tačka u ovom delu Srbije.

(Kurir.rs/RTS)