DA LI ĆE OVO BITI NAJGORA NOĆNA MORA KOJA ČEKA VOZAČE: Srbija kreće u obračun sa Euro 3 i Euro 4 motorima zbog zagađivanja vazduha! EVO ŠTA ĆE SE 2020. DESITI SA AUTOMOBILIMA PROIZVEDENIM OD 2000. DO 2009!
Odlučili - Evropa izbacuje s tržišta vozila sa euro 3 i euro 4 motorima jer uništavaju životnu sredinu. Cilj je da se uvoz ovih automobila zaustavi i kod nas, kaže ministar za zaštitu životne sredine Goran Trivan
Dugo razmatrana zabrana uvoza automobila sa euro 3 motorom napokon je došla na dnevni red kada je predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio pokretanje zelenog plana Grin dil Evropske komisije.
Ministar zaštite životne sredine Goran Trivan naglasio je da će se nadležni pobrinuti da se već početkom sledeće godine blokira uvoz euro 3 vozila. Sudbina automobila s motorom euro 4 takođe je pod znakom pitanja.
Stroži tehnički pregled
- Imamo velika zagađenja u saobraćaju, godišnje uvezemo između 100.000 i 150.000 polovnih vozila sumnjivog kvaliteta. Vozila sa euro 3 i euro 4 motorom Evropa izbacuje s tržišta jer uništavaju životnu sredinu, a cilj je zaustaviti uvoz i kod nas - rekao je Trivan i najavio da će nadležni insistirati da se uvoz ovih vozila zabrani već početkom 2020, ali da se korišćenje postojećih vozila sa ovim motorom ne može zaustaviti. Zato je najavio pojačane kontrole prilikom registracije.
Sa ovom tvrdnjom složio se i Saša Lakić iz Centra za tehničke preglede vozila.
- Ukoliko se zabrani uvoz pomenutih automobila, mnogi vozači će imati problema prilikom tehničkog pregleda, moraće da proveravaju i izduvne emisije i koliko je sam automobil štetan po sredinu - rekao je Lakić za Kurir.
Zabrana vozila sa euro 3 motorima je dobar korak ka smanjenju zagađenja životne sredine, ocenjuje za Kurir Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
- Ljudi kupuju polovne automobile zbog niže cene, što je obično u rangu između 2.000 i 5.000 evra. Zabrana euro 3 motora neće naročito uticati na životni standard, ali će poboljšati bezbednost pošto se radi o motorima starijim od 18 godina. Po sličnim cenama mogu da se nađu dobra vozila sa euro 4 motorima - rekao je Okanović.
Neizvesna sudbina i euro 4 motora
Međutim, kako nadležni kažu, sudbina automobila sa euro 4 motorom takođe je pod znakom pitanja.
- Zabrana ovih motora može znatno uticati na budžet građana, a za potencijalnu zabranu euro 5, koju su neke države uvele, još uvek nemamo dovoljno veliku kupovnu moć - zaključio je Okanović.
Kako će najavljene promene uticati na cenu već nabavljenih automobila, stručnjaci još uvek nemaju preciznu računicu.
- Kod nas se najviše kupuju automobili s motorima euro 3 i euro 4. Mislim da je rano da se prognozira kako će zabrana uvoza uticati na njihovu cenu - rekao je za Kurir Branislav Grković sa sajta Polovni automobili.
Kurir.rs/M. Vujović - N. Tomašević Foto: Dragana Udovičić
POGLEDAJTE BONUS VIDEO:
SANJAJTE VELIKE SNOVE, ČESTITAM VAM NA IZVRSNOSTI: Predsednik Vučić uručio ugovore mladim lekarima i tehničarima - Još osam doktora se vraća iz inostranstva