NA SRPSKIM PUTEVIMA SVE KRŠ DO KRŠA Prevoznici tvrde: Zorana je kriva za rasulo, poslujemo na ivici rentabilnosti
Zbog sive ekonomije i visokih akciza na gorivo nema novca za nove autobuse, a resorna ministarka godinama odbija da prevoznicima pomogne, tvrde iz strukovnog udruženja
Autobus kompanije „Panonijabus“, koji je berlinska policija isključila iz saobraćaja zbog neispravnih kočnica, volana, amortizera, zarđale karoserije i rupa na školjci zapušenih pur-penom, karikirana je slika stanja u drumskom prevozu putnika u Srbiji, tvrdi za Kurir Goran Aleksić, generalni direktor poslovnog udruženja drumskog saobraćaja „Srbijatransprot“.
Aleksić za takvo stanje direktno optužuje ministarku građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoranu Mihajlović, koja, kako tvrdi, više od dve godine ignoriše inicijativu prevoznika za sastanak kako bi se nagomilani problemi u tom sektoru rešili.
- To što se desilo samo je posledica dugogodišnjeg odnosa ministarstva i institucija u Srbiji prema sektoru transporta putnika. Još 2017. smo upućivali inicijativu ministarki Mihajlović da održi sastanak s privredom i naukom i ukazali na probleme ekonomski održivog poslovanja u sektoru transporta putnika. Ni dan-danas nismo naišli na razumevanje, niti su pokrenuti bilo kakvi procesi u interesu transportne privrede Srbije. Ministarka ignoriše i predloge za sastanak i inicijative za rešavanje problema, počev od sive ekonomije, koja dostiže do 40 odsto, kao i ogromna zahvatanja države na akcizi na gorivo - ističe Aleksić za Kurir.
Konkretni predlozi
Od konkretnih upućenih predloga on izdvaja zahtev da se i kod nas primenjuje evropsko zakonodavstvo, po kome vozač može da polaže za D kategoriju sa 21 godinom, umesto tek sa 24, kako je sada kod nas.
- Tražili smo i uvođenje dualnog obrazovanja u srednje saobraćajne škole. Umesto svega toga, ministarstvo je donelo pravilnik za prevoz dece, kao da je bezbednost ostalih putnika nevažna - ogorčen je Aleksić.
Na ivici rentabilnosti
On ističe da prevoznici posluju na ivici rentabilnosti i da zbog toga nemaju novca da kupuju nove autobuse, s kojima bi održavanje bilo jeftinije, usluga kvalitetnija i bezbednost putnika veća.
- Prevoznici bi ulagali u vozila i zarade zaposlenih kada bi imali sredstava. Naše inicijative su usvojene na Socijalno-ekonomskom savetu i ništa nije urađeno. Ne znam ko to koči. Ministarka je trebalo da podstakne rešavanje problema i da bude lider u tome, a ona se nije ni okrenula i zato je odgovornost ministarstva što je stanje ovakvo, što su vozila stara 20 godina i što je obim uvoza novih autobusa mali - kaže Aleksić, koji se požalio i na manjak kvalifikovanih vozača.
Kurir / Slavica Tomčić
Foto: Shutterstock
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)