Po istom modelu kao u Srbiji! Operateri smatraju da su obmanuti jer su ugovorili Sport klub zbog ekskluzivnog sadržaja, ali se on potom preselio na novi kanal, čije se gledanje dodatno plaća

Junajted medija pokušava da u Srbiji primeni istu poslovnu taktiku kao u regionu, gde je takođe raširila svoju mrežu, a glavno oružje kojim se služi jesu sportski kanali i njihov sadržaj. Revolt kablovskih i IPTV operatera u Bosni i Hercegovini više je nego ilustrativan primer, koji pokazuje kakve je sve trikove i podvale Junajted medija spremna da izvede zarad profita.

Čak i potpunim laicima je jasno da su sportski kanali svuda u svetu, pa tako i na sportom zaluđenom Balkanu, posebno atraktivni, a samim tim i ekstremno profitabilni.

Debelo plaćaju

Junajted medija je u BiH prvo po visokoj ceni prodala pravo emitovanja kanala Sport klub operaterima, i to na tri godine, pa potom rešila da sav ekskluzivni sportski sadržaj ubrzano preseli s tog istog svog Sport kluba na svoj novoosnovani kanal Nova sport (Nova S). Tako su sve kablovske operatere, koji su već kupili Sport klub, prevarili i ostavili bez sadržaja zbog kojeg su ovi prihvatili tako visoke cene i ugovorili emitovanje ovog kanala. Prevarili su gledaoce tih operatera i stvorili prednost na tržištu da njihov Telemach i Total TV imaju bolju ponudu.

Damir Dizdarević, direktor sarajevskog operatera Logosoft, koji posluje u sastavu Telekom Srbija grupe, kaže za Kurir da se većina operatera oseća obmanutim i ucenjenim.

0604-damir.jpg
ADMIR KUBUROVIĆ 

- Kompaniji Logosoft je tendencioznim razvlačenjem procesa ugovaranja i stalnim navodnim tehničkim zamerkama još pre više od godinu dana onemogućeno ugovaranje grupe kanala Sport kluba. Na naš poziv da nam se omogući da plaćamo i emitujemo bar N1 kanal, nikada nije odgovoreno iz Junajted medije. S druge strane, operateri koji su uspeli da ugovore Sport klub u svojoj ponudi to debelo plaćaju Junajted mediji. Migracijom atraktivnih sportskih sadržaja na Novu S, što se upravo dešava, sada im se nameće da daju dodatni novac ovoj grupaciji kako bi njihovi korisnici i dalje pratili najbolji sport, iako je za taj isti sadržaj već plaćeno kroz kanale Sport kluba - naglašava naš sagovornik.

Sputavanje konkurencije

Dizdarević napominje da se i samostalno ugovaranje kanala Nova S uslovljava na sličan način kako se to sada radi u Srbiji.

- Iz svega je očigledno da se iza navodnih javnih interesa i slobode govora kriju zapravo goli finansijski interesi i sputavanje konkurencije, što je strategija Junajted medije ne samo u Srbiji nego i šire. Telekom Srbija od Junajted medije s pravom traži da mu garantuje sportski sadržaj za ugovoreni kanal, jer aktuelni postupci iz BiH jasno govore šta se može očekivati i u Srbiji - upozorava Dizdarević.

Operater Telemach iz BiH, koji je deo Junajted medije, juče nije odgovorio na naša pitanja u vezi s ovom temom.

PREDSEDNIK SRBIJE O SPORU TELEKOMA I JUNAJTED MEDIJE

VUČIĆ: NIJE DO EMITOVANJA N1, NEGO DO PARA

Predsednik Aleksandar Vučić smatra da je važno to što je Telekom ponudio emitovanje N1, a da odbijanje te ponude pokazuje da „nije do N1 nego do para“.

foto: Zorana Jevtić

- Mislim da ljudi sve razumeju. Prvo su govorili da neko neće da emituje N1. Telekom došao, rekao: „Evo, emitovaćemo ga svuda, čak i tamo gde se nikad nije ni video, i to besplatno dok traju pregovori“. Na kraju, nije do emitovanja N1, nego do para, kao i uvek, kao što smo i znali. Bilo je važno da im se to ponudi, a njihovo pravo je da to odbiju - izjavio je Vučić za TV Prva.

On je naglasio da je uvek bio za to da se N1 vidi svuda, jer se „tako još bolje vidi koliko radimo i koliko smo uspešniji od onih koje ta televizija podržava“.

Nastavili s lažnim vestima

NISU NI ŽELELI DOGOVOR S TELEKOMOM

foto: Kurir

Televizija N1 nastavila je s manipulacijama i širenjem laži u nameri da opravda odluku Junajted medije, u čijem sistemu posluje, da bez jasnog obrazloženja prekine pregovore s Telekomom Srbije o daljem emitovanju svojih kanala. Zlonamerna kampanja ove televizije već danima polazi od lažne vesti da je N1 zabranjen, iako je Telekom obelodanio dokaze koji nedvosmisleno pokazuju da je Junajted grupa izričito zahtevala da se ekspresno ugasi signal Granda, Sport kluba, N1, Sinemanije i drugih kanala koji su do tada bili u ponudi Telekomovih operatera. Junajted medija je u petak konačno pokazala da joj nikad i nije bila namera da postigne dogovor s Telekomom, već da pod zastavom navodne borbe za N1 i slobodu medija dođe do što većeg profita.

foto: Dragana Udovičić

Vladimir Lučić:

TRAŽIMO GARANCIJE

Ovu problematiku tokom pregovora s Junajted medijom pomenuo je Vladimir Lučić, koordinator za internet i multimediju Telekoma Srbija. On je naglasio da je Telekomu bila vrlo bitna i garancija kvaliteta sadržaja na Sport klubu, ali da Junajted medija ni po koju cenu nije htela da im ponudi Nova sport, koji promoviše kao kanal na kojem će biti najbolji sportski sadržaj.

- Nama je bila bitna garancija da će i Sport klub, koji uzimamo na tri godine, ostati sa kvalitetnim sadržajem, a da se neće desiti da sav kvalitetan sadržaj ode na Nova sport i da tako prevarimo korisnike - izjavio je Lučić.

(Redakcija Kurira / Foto:Printskrin)