Pred crnogorske operatere stavljena ucenjivačka ponuda od jedan evro po korisniku. Ovakav scenario je već viđen i u BiH, a sličan je i u Srbiji. Epilog je svuda isti: ogroman gubitak gledanosti

Junajted medija, vlasnik TV N1, u regionu igra istu igru sa svim kablovskim operaterima, jer u svakoj zemlji u kojoj posluje pokušava da proda svoje kanale po astronomskim cenama, bez davanja garancija za njihov sadržaj.

Baš kao što je u Bosni i Hercegovini izazvala revolt tri najdominantnija kablovska operatera zbog nerealne cene za Novu BH i varanja s ekskluzivnim sportskim sadržajima, Junajted medija je i u Crnoj Gori sličnim potezima dovela do značajnog prekrajanja televizijske ponude za koju gledaoci plaćaju pretplatu. U Srbiji je, podsetimo, Junajted medija, nakon isteka ugovora za 17 kanala, Telekomu ponudila samo N1, ali ne i ostale, među kojima je i Sport klub, koji gledaoce najviše i zanima.

Iskoristili fudbal

Plan Junajted medije i u BiH i Crnoj Gori je bio isti: da se jedan kanal s nacionalnom pokrivenošću podigne na nivo najgledanijeg, a onda se kablovski operateri praktično ucene da plate nerealnu cenu za njegovo dalje emitovanje. Iz crnogorskog M tela, koji posluje u sastavu Telekoma Srbije, potvrdili su za Kurir da su odbili ugovor Junajted medije za emitovanje kanala Nova M.

- To je bila ucenjivačka ponuda Junajted medije i M tel je bio primoran da to odbije. Isto je učinio i Telekom Crne Gore, koji je u vlasništvu Dojče telekoma. Sve je počelo u martu 2019, pred kvalifikacije za Evropsko prvenstvo u fudbalu, jer je Junajted medija iskoristila taj događaj kao povod da za Novu M traži cenu od jedan evro po korisniku - rekli su nam u M telu.

Pad gledanosti

Nova M, koja je do tada bila gledani nacionalni kanal, postala je običan kablovski kanal koji se sad emituje samo na Telemahu, kablovskom operateru koji radi u sastavu Junajted medije. Od tada je izgubio najveći deo publike.

Kao što smo već pisali, identična situacija je nastala i u BiH kada su operateri odbili da po basnoslovnoj ceni ugovore s Junajted medijom emitovanje Nove BH. Ovaj kanal sada gleda jedva petina gledalaca u celoj BiH.

0605betaphoto-milos-miskov.jpg
Foto: Beta/Miloš Miškov

Komentarišući ovakvo poslovanje Junajted medije širom regiona, ekonomista Miladin Kovačević kaže da je ovo u biznisu prilično nefer praksa:

- Iznenadno i veliko povećanje cene za neki kanal je ponuda u biznisu koju druga strana jednostavno mora da odbije. To što rade sa sportskim kanalima liči mi na onu prilično čestu praksu kad investitor preprodaje jedan te isti stan i prevari kupce.

Kurir.rs/ redakcija Kurira Foto: Printscreen