Televizije pod kapom Junajted medije pokazuju da su jedino u službi interesa svog vlasnika,a ne u službi objektivnog i profesionalnog informisanja javnosti

Kad juri profit po celom regionu, Junajted medija zauzima za sebe uvek najudobniju poziciju i ume da istovremeno igra dve potpuno suprotne uloge - miljenika vlasti i njenog žestokog kritičara.

Baš takva situacija trenutno se može videti na ekranima Nove M, televizije Junajted medije u Crnoj Gori, i medijskih kuća N1 i Nova S, koje kao deo sistema te kompanije plasiraju sadržaj za srpske gledaoce.

epa-boris-pejovic.jpg
Foto: EPA/Boris Pejović

Veličanje vlastodržaca

Dok N1 i Nova S napadaju vlast u Srbiji, Nova M otvoreno podržava crnogorski režim. S obzirom na to da je stanje medijskih sloboda u ovim zemljama na manje-više istom nivou, jasno je da medijske kuće pod kapom Junajted medije na ovom primeru pokazuju da su u službi interesa svog vlasnika, a ne u službi objektivnog i profesionalnog informisanja javnosti, kako to uporno tvrde.

Dovoljno je pogledati samo jedan „Centralni dnevnik“, udarnu informativnu emisiju Nove M, pa se uveriti da u prilozima preovlađuje navijački pristup kojim se veliča svaki potez vlasti Crne Gore. Mesta za crnogorsku opoziciju nema uopšte, osim ukoliko se prikazuje u negativnom kontekstu. S druge strane, N1 promoviše opoziciju, i to gotovo isključivo Savez za Srbiju, dok za vlast ima mesta uglavnom kad je predstavljena u negativnom kontekstu.

profimedia0496184605-podgorica.jpg
Foto: Profimedia

Izveštaji Nove M o višenedeljnim okupljanjima vernika protiv otimanja srpskih svetinja takođe su „obojeni“. Svaki incident u kojem policija ispali suzavac ili primeni silu okarakterisan je kao „odbrana zakona i ustava“, a učesnici protesta kao „agresivni građani“. S druge strane, kad N1 i Nova S izveštavaju o protestima u Srbiji, koriste potpuno drugi pristup i tako upad ljudi s testerama na RTS predstavljaju kao „ulazak građana na RTS“.

„Agresivni građani“

Takođe, dok se na televizijama N1 i Nova S neprestano pozivaju na profesionalno i objektivno izveštavanje i predstavljaju se borcima za slobodu medija, njihova ispostava u Crnoj Gori Nova M nije kritikovala niti osudila nedavno hapšenje urednika podgoričkih portala In4S i Borba Gojka Raičevića i Dražena Živkovića. Umesto toga, ovaj slučaj iskoristila je kao povod da iskritikuje Srbiju da širi „anticrnogorsku histeriju“.

whatsapp-image-20191213-at-19.59.21.jpg
Foto: Ana Paunković

Vuk Maraš, direktor MAJE RAZLIČITI STANDARDI

Direktor Medijske asocijacije jugoistočne Evrope (MAJE) Vuk Maraš kaže da je Nova M izrazito prorežimska:

- Za razliku od Srbije, gde i Nova S, ali i drugi mediji iz ove grupe imaju kritički novinarski pristup, što je po nama prirodan, pozitivan i potreban način bavljenja novinarstvom, u Crnoj Gori je sasvim drugačije. Nova M je izrazito prorežimski medij u kojem ne može da se čuje nikakva kritička misao i koji izveštava samo na način koji odgovara partiji na vlasti u Crnoj Gori. U toj televiziji, koja je kupljena od kompanije Pink, zadržan je isti menadžment i urednički tim, ali i uređivačka politika iz tog perioda.

NE ODUSTAJU OD FEJK NJUZ KAMPANJE N1 20 dana širi lažne vesti

foto: Zorana Jevtić

Junajted medija preko televizije N1 iz dana u dan nastavlja s fejk njuz kampanjom. Program te TV je i dalje pun lažnih vesti u vezi sa sporom koji njihov vlasnik ima s Telekomom Srbije. U izveštajima se uporno tvrdi da je N1 „skinut s kablovskih operatera Telekoma“. Istina je, međutim, da je Junajted medija od Telekoma tražila da ugasi signal njenih kanala, ukupno 17, među kojima je i N1. To je u javnosti i dokumentovano zvaničnim dopisom Junajted medije. Izvršna direktorka ove kompanije Aleksandra Subotić je nedavno izjavila da „N1 ima ogromnu podršku i popularnost kod naših gledalaca zbog objektivnog izveštavanja“, što je još jedna u nizu upitnih izjava, jer se ovaj medij zapravo samoproglasio za objektivni i nepristrastan. Sa N1 se uporno potura teza da se iza nepostignutog dogovora Junajted medije i Telekoma krije politika. I ove tvrdnje su fejk njuz, jer je svima jasno da se u sporu pomenute dve kompanije radi isključivo o biznisu, to jest tržišnoj utakmici dva najveća kablovska operatera. U fejk njuz kampanju uključio se i lično direktor programa N1 Jugoslav Ćosić.

(Kurir.rs / Foto:Printskrin)