BAHATI PRODAVCI MASOVNO VARAJU POTROŠAČE: Uvaljuju škart a reklamacije odbijaju uz glupa objašnjenja
Kupci se najviše žale na lošu obuću i telefone, a samo lane je podneto više od 3.000 žalbi na prodavce, dok je na sudu u samo jednom od 50 slučajeva presuđeno da potrošač nije u pravu
Obuća, mobilni telefoni, nepostojeći dugovi, pogrešno obračunati računi, najčešće su bili predmet više od 3.000 reklamacija potrošača tokom prošle godine, a koje prodavci nisu uvažili.
Ovoliki broj žalbi pokazuje da su se trgovci i firme iz uslužnih delatnosti poprilično osilili kad je poštovanje Zakona o zaštiti potrošača u pitanju, pa kupci moraju da prođu Tantalove muke da bi se izborili za zamenu ili povraćaj para za oštećenu robu ili loše pruženu uslugu.
Patike od 100 evra
- Pre 10 dana sam na sniženju od 50 odsto kupila čizme za 2.800 dinara. Na njima je bila etiketa na kojoj je velikim slovima pisalo „vodootporne“. Kad sam ih drugi put obula, padala je sitna kiša i noge su mi bile skroz mokre. Odnela sam ih u radnju i tražila da mi vrate novac jer su se veoma loše pokazale, ali prodavačice nisu htele ni da čuju za reklamaciju. Tvrdile su da je to obuća „za suvi sneg“, a kada sam pitala kako sneg može da bude suv, ćutale su. Pokušala sam da ih reklamiram i u drugoj smeni i tek kad sam zapretila da ću se žaliti zaštitnicima potrošača, pristali su da čizme pošalju „Jugoinspektu“ na analizu - priča N. A. iz Beograda i dodaje da su je posle sedam dana iz prodavnice zvali i rekli da se čizme još nisu osušile, te da će posle morati opet da ih pokvase kako bi se utvrdilo gde puštaju vodu i da li će joj uvažiti reklamaciju.
I jedan kupac iz Pančeva bio je oštećen za 100 evra, koliko je platio ćerki patike jednog poznatog brenda, jer u prodavnici nisu hteli da mu vrate novac, niti da daju druge patike kao zamenu za prve, kojima se oštetila peta pa je deo koji je štrčao povređivao detetu nogu.
- Odbili su mi reklamaciju zbog navodnog nepravilnog korišćenja i jedino što mi je ostalo je da ih tužim, ali sam zaključio da mi se to ne isplati, pa sam ćerki kupio druge patike - kaže Z. J. iz Pančeva.
Da potrošači moraju da idu do kraja u zaštiti svojih prava, pa makar i na sud, smatra Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača (NOPS), jer je to jedini način da trgovci shvate da ne mogu tek tako da odbijaju svaku reklamaciju.
Ohrabrivanje
- Kada postoje zakonske osnove, ohrabrujemo potrošače da tuže, zato što time dokazujemo trgovcima da ne mogu tek tako da postupaju sa potrošačima odbijajući svaku reklamaciju. Nije suština koliko to košta i traje, već je suština da se tužbom pokaže prodavcu da postoji i svest potrošača o tome i da ne mogu da se ponašaju u stilu „tuži me“. Prošle godine smo postupali u više od 3.134 prigovara potrošača. Imali smo više od 50 sudskih tužbi u ime potrošača i samo je jedna rešena negativno. Najviše je žalbi bilo zbog obuće, mobilnih telefona, telekomunikacionih usluga i bele tehnike - kaže Nikolić.
(Slavica Tomčić / Foto:Shutterstock)
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega