Odgovorno: Iako je većini kompanija tokom vanrednog stanja poslovanje ugroženo, to ih nije sprečilo da misle na druge i pokažu empatiju davanjem donacija

U danima najvećeg izazova ne samo za Srbiju, već za celu planetu, solidarnost, briga o drugima i altruizam dobili su posebnu težinu i značaj.

U toj humanoj misiji borbe za svaki život, osim države, ključnu ulogu imaju i velike privatne kompanije koje su se i ranije isticale brigom o zajednici i društvenoj odgovornosti. Sada je više nego ikad osećaj zajedništva i filantropije potreban, a društveno odgovorno poslovanje kompanija postalo je još važnije nego ranije, jer takvom praksom, osim što pomažu ugroženima, takođe podstiču i međusobnu solidarnost.

Važna poruka

Uprkos činjenici da je mnogima ugroženo poslovanje, kompanije su čim je proglašena epidemija na teritoriji Srbije počele da nude pomoć, svesne postojanja i onih ljudi koji su ugroženiji od ostalih. Te kompanije postale su tako heroji našeg društva, jer su zahvaljući njihovim donacijama kupljeni mnogi respiratori, zaštitna oprema i hrana za one kojima je najpotrebnija. Nastojeći da na taj način deo ostvarenog profita vrate široj zajednici, šalju važnu poruku - ne samo što pomažu u materijalnom smislu, već i pokazuju empatiju prema drugima i da je važno da mislimo jedni na druge.

Altruizam ruku podruku sa profitom

Tako su mnoge od njih nakon početnog prilagođavanja na novonastalu situaciju i usklađivanja svog poslovanja, vodeći računa da od koronavirusa zaštite svoje klijente i potrošače, ali i zaposlene, počeli da upućuju donacije.

S druge strane, podaci govore i da samo odgovorne kompanije mogu biti i dugoročno uspešne. Ili, drugačije rečeno, da altruizam i solidarnost idu ruku podruku sa profitom. Pružanje sigurnosti i oslonca osobama koje su socijalno najugroženije, misija je u čiji centar treba da postavimo naše sugrađane koji su najteže pogođeni. Na stranicama koje slede pročitajte koje firme tu misiju uveliko ostvaruju, jer one su upravo heroji našeg društva.

USPEŠAN START AKCIJA KURIRA „ZA ŽIVOT“

Podeljeno 8.000 paketa ugroženima

foto: Kurir

Svesni koliko je važno da društveno odgovorno poslovanje postane poslovni model i deo poslovne politike i da vremena za čekanje nema, dnevni list Kurir je sa Bankom hrane i Gradom Beogradom pokrenuo humanitarnu akciju „Za život“, sa ciljem da pomognemo osobama sa invaliditetom i roditeljima dece sa smetnjama u razvoju.

I upravo je prvih nekoliko dana od otpočinjanja akcije pokazalo da su solidarnost i empatija među nama jači nego ikad. Počeli su da se uključuju svi - javni i privatni sektor, kao i velike kompanije koje stavljaju profit po strani i mala preduzeća koji su, u ključnim trenucima poput ovog, tu da pruže pomoć građanima. Ubrzo smo, još na početku, zahvaljujući donacijama svega petnaestak kompanija mogli da oformimo čak 8.000 prehrambeno-higijenskih paketa sa 16 artikala, a tim putem nastavljamo i dalje.

Kurir.rs/ Jelena Vukić Foto: Kurir