Dani najvećeg izazova za Srbiju i borbe za zdravlje svakog našeg građanina još nisu iza nas.

U toj humanoj misiji, osim države, ključnu ulogu imaju i velike kompanije koje su se i ranije isticale brigom o zajednici. U situaciji pandemije korona virusa više nego ikada osećaj zajedništva i filantropije ponovo je na probi, a velike kompanije upravo su to i radile – podsticale međusobnu solidarnost.

Iako je poslovanje mnogih od njih bilo veoma ugroženo, veliki broj kompanija našao je načina da pomogne zajednici i pokaže koliko je važno da mislimo jedni na druge. Potvrdilo se i da su samo odgovorne kompanije i dugoročno uspešne i da, ma kako neverovatno zvučalo, altruizam i uspešnost, zapravo, mogu da idu ruku pod ruku.

Solidarnost i humanost danas nemaju cenu

Važnost filantropije naročito je u proteklom periodu isticao i generalni direktor Svetske zdravstvene organizacije Tedros Adanom Gebrejesus.

  • Samo zajedno možemo proći kroz ovu pandemiju. U nacionalnom jedinstvu i globalnoj solidarnosti – naveo je prvi čovek SZO pre samo nekoliko dana.

Upravo je to ono što je većina kompanija širom sveta i uradila – novčanim i robnim donacijama pomagale su borbu protiv korona virusa.

Tako je, primera radi, Tetra laval group, švedska kompanija sa sedištem u Švajcarskoj, donirala 10 miliona funti za borbu protiv korona virusa. Vijetnamski najveći proizvođač mlečnih proizvoda Vinamilk donirao je oko 430.000 dolara za kupovinu medicinske opreme i testova. Prvi čovek Netfliksa Rid Hastings, donirao je 30 miliona dolara, dok je Amazon, Džefa Bezosa, donirao čak 100 miliona dolara u te svrhe.

shutterstock-538699558.jpg
Shutterstock 

Čuvari zdravlja 75 godina

Primera te vrste i u Srbiji bilo je dosta. Jedan od zanimljivijih svakako je primer naše farmaceutske kompanije Galenika a.d. Beograd. Ova kompanija proizvela je lek hidroksihlorokin, za koji se smatra da pomaže u borbi protiv Kovid-19 i donirala ga Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje (RFZO). Time je, praktično, obezbeđena dovoljna količina ovog leka za kompletan zdravstveni sistem Srbije. Vrednosti donacije bila je 400.000 evra, a posebno je zanimljivo što je tehnologiju proizvodnje naša Galenika iskoristila od svoje sestrinske kompanije EMS iz Brazila. I sve to u godini kada obeležava veliki jubilej – 75 godina svog postojanja. U tu svrhu kreiran je i video u čijoj je poruci “Naša pomoć za sve naše ljude” sublimirano svo iskustvo, odgovornost, i napori zaposlenih u ovoj kompaniji koji su tokom prethodnih decenija brinuli o zdravlju nacije. Zašto je svih ovih godina baš Galenika bila lider farmaceutski lider možete pogledati u promo-videu “Galenika – 75 godina čuvari zdravlja”

Obeležen jubilej

ONLAJN KONCERT PRATILO POLA MILIONA LJUDI

Kompanija Galenika tokom vanrednog stanja organizovala je i proslavu povodom 60 godina brenda pantenol putem kućnog onlajn koncerta jedne od najvećih zvezda u Srbiji i regionu. Na ovaj način, za vreme pandemije više od pola miliona pratilaca je gledalo koncert od svojih kuća, na sigurnom.

(Promo - tekst / Foto:Shutterstock)