Gerit Krumenerl (47) kaže da "skala" ima posebnu dušu koju savremeni automobili nemaju, a kupio ju je pre dve godine od prvog vlasnika Srbina

Nemački trgovac automobilima Gerit Krumenerl (47) iz Lajpciga prodaje oldtajmer "zastavu 101", takozvanog keca, i to za skoro 9.000 evra!

Auto je proizveden 1976. godine u bivšoj Jugoslaviji i jedan je od retkih u svetu, što i opravdava traženu cenu u nemačkom oglasu. Zaljubljenik u klasične automobile, koji je odrastao u Nemačkoj Demokratskoj Republici, kaže za Kurir da su automobili poput popularnog "stojadina" obeležili njegovo detinjstvo i da im je zato posvećen "do ludila".

0901-drustvo-kec-3-2.jpg
Privatha arhiva 

Zastava s dušom

- Mnogi ljudi, kao i ja, imaju draga sećanja na socijalističku državu koja je postojala 41 godinu, ali i na automobile koji su obeležili taj period. "Zastava" koju prodajem ima dušu koju savremeni automobili neće imati dok eventualno ne ostare i nastave put pomoću štapa. Ona je verovatno najbolji proizvod jugoslovenske automobilske industrije - rekao je Krumenerl.

0901-drustvo-kec-3-1.jpg
Privatna Arhiva 

Ovaj nostalgični prodavac klasičnih vozila dodaje da je "skalu" kupio, naravno, od Srbina!

- Ovaj oldtajmer ima zanimljivu istoriju. Prvi vlasnik, Srbin, prodao ju je mušteriji u Poljskoj 1991, godinu nakon raspada NDR. Novi vlasnik ga je vozio nekoliko godina, a zatim prodao u Jugoslaviju. Prvi vlasnik automobila je 15 godina kasnije "skalu" potražio u Poljskoj, ali su mu oni rekli da su ga prodali u državi u kojoj je i nastao. Dali su mu adresu i on je uspeo da ga pronađe, a potom i otkupi. Na kraju je, konačno, došao red i na mene! Auto sam od prvog vlasnika otkupio pre dve godine, a prodao ga je zato što nije imao dovoljno mesta u garaži! - dodaje naš sagovornik iz Nemačke.

0901-drustvo-kec-foto-genex-3.jpg
Privatna Arhiva 

Slabo interesovanje

Prema njegovim rečima, u Nemačkoj je teško videti na ulici ovaj automobil.

- U moju državu nije uvezeno mnogo "zastava" i, nažalost, nema mnogo interesenata za nju. Ova koju prodajem prešla je samo 45.000 kilometara i ne sumnjam da će pronaći novog, srećnog vlasnika - zaključio je Gerit.

Istorija "zastave 101"

Nacionalno vozilo Jugoslavije

Prvi "kec" proizveden je 1971. godine u fabrici "Zastava automobili" u Kragujevcu. Nastao je na bazi tada veoma modernog "fijata 128", sa malo izmenjenim zadnjim delom, a bio je jedan od prvih automobila proizvedenih u danas preovlađujućoj hečbek varijanti. Po početku proizvodnje "skala" je stekla status nacionalnog vozila u Jugoslaviji. Do 2008. proizvedeno je više od milion primeraka.

(Kurir.rs / Dušan Stamenković / Foto: Privatna arhiva)