"Vitorog promet doo", koji kupcima naplaćuje isporuku robe po gradskim zonama i to oko 2.500 dinara za centar Beograda, dodatno naplaćuje i dostavu od ulaza u zgradu do stana, pa je jedan kupac s 9. sprata dao još 1.800 dinara

Kupci koji stanuju u višespratnim zgradama imaće ozbiljne troškove ukoliko žele da kupe nameštaj kod trgovca"Vitorog promet doo", koji, osim dostave po gradskim zonama, naplaćuje i dostavu robe po spratovima - u iznosu od čak 200 dinara po spratu, iako većina zgrada ima liftove!

Nacionalnoj organizaciji potrošača obratilo se više nezadovoljnih potrošača sa pitanjem da li je upravo takva praksa trgovaca opravdana i u skladu sa zakonom. Potrošaču koji u "Vitorog prometu" kupi nameštaj i opredeli se za dostavu na kućnu adresu, cena zavisi od gradske zone i iznosi od 2.500 za centar Beograda. Ako kupac živi u stambenoj zgradi na devetom spratu, njemu će, po računici "Vitoroga", biti naplaćena i dodatna "usluga unosa nameštaja po spratu", devet puta po 200 dinara, što iznosi 1.800 dinara - uz onih 2.500 za dostavu, ukupno 4.300 samo za dostavu, bez montaže.

Prema podacima sajta Potrošač.info, postupanje pomenutog trgovca nije u skladu sa opštim načelima poslovne etike i predstavlja kršenje člana 46, stav pet Zakona o zaštiti potrošača, u kome se navodi: "Neće se smatrati da je izvršena uredna isporuka robe na adresu koju odredi potrošač ostavljanjem robe ispred vrata kuće ili stana potrošača ili nekog drugog mesta".

- "Vitorog" pod redovnom dostavom, koju naplaćuje od 2.500 dinara, smatra isporuku nameštaja suprotno citiranoj odredbi Zakona, samo do vrata kuće ili stana potrošača, dok se za dostavu do vrata stana mora doplatiti po 200 dinara po spratu. S obzirom na to da za kršenje pomenutog člana 46, stav pet nije predviđen prekršaj, kao ni sankcija za trgovca koji ne poštuje propisano, ostaje nam nada da će zakonodavac detaljnije regulisati ovu oblast - navode sa sajtu Potrošač.info.

Do zaključenja ovog broja, "Vitorog promet doo" našem listu nije dostavio odgovore na pitanja koja smo im uputili na zvanične mejlove.

Troškovi kupovine

- nameštaj

- dostava nameštaja po gradskim zonama

- dostava nameštaja po spratovima

- montaža nameštaja

Dejan Gavrilović

Kakve veze ima da li lift vozi do 6. ili 9. sprata

Predsednik organizacije potrošača Efektiva Dejan Gavrilović kaže za Kurir da Zakon o zaštiti potrošača predviđa da potrošač nema nikakve dodatne troškove prilikom slanja proizvoda koji je kupio, osim ako s tim troškovima nije bio unapred upoznat i dao saglasnost na to.

- Ako to "Vitorog" radi, onda krši odredbe zakona, za koje su predviđene i novčane kazne. Ako potrošač plati taj trošak, treba da sačuva dokaz o plaćanju i da se obrati trgovcu sa zahtevom za povraćaj novca. Ako trgovac to ne učini dobrovoljno, svoja prava kupac može ostvariti putem sudskog postupka. Kupac ima opciju i da odbije pošiljku i kaže dostavljaču da ne želi da plati dostavu i da robu vrate nazad - ističe Gavrilović.

On dodaje da nakon toga sledi povraćaj novca:

- Potpuno je nelogična naplata po spratu u zgradama gde postoji lift. Koja je razlika da li je treći sprat ili šesti, kad se dostavljač do šestog vozi tri sekunde duže?! Isto će da iznese iz lifta i donese do vrata.

Foto: Shutterstock/Kristina Vasković