IT sektor, mašinstvo, elektrotehnika, ekonomija i ljudski resursi u Srbiji su najtraženije su struke koje su rasadnici mladih i uspešnih kadrova i polako preuzimaju primat u poslovanju najboljih kompanija

Iako su još od antičkih vremena najstariji ljudi smatrani najpametnijim i najsposobnijim, u 21. veku se, potpuno suprotno, najviše očekuje od mladih lidera koji su spoj različitih veština i znanja, spremni da se uhvate ukoštac s najvećim poslovnim problemima i prihvate rizik kako bi postigli najveći rezultat za svoju kompaniju! Od njih se ne očekuje samo ekspertsko znanje iz različitih oblasti poslovanja već i odlično poznavanje psihologije i međuljudskih odnosa, kako bi bili spremni na brza i efikasna rešenja, koje su imperativ uspeha velikih korporativnih sistema.

Menadžer odnosa s javnošću jednog od vodećih sajtova za zapošljavanje mladih u Srbiji - Infostud poslovi - Miloš Turinski kaže da je osnova za uspeh mladih lidera proaktivnost, koju moraju da pokažu još tokom studiranja. - Ukoliko su bili deo studentske organizacije, bavili se projektima, organizacijom događaja, koja je bitna jer pokriva mnoge sfere koje su kasnije neophodne u samoj organizaciji posla, imaju velike šanse za uspeh. Važno je da su tokom studiranja imali praksu, jer poslodavci najviše gledaju praktične osobine i da li mogu da ih prenesu na svoj prvi posao - navodi Turinski i dodaje da mladih lidera najviše ima u oblasti ekonomije, u IT kompanijama, ali ne u smislu IT kadrova već ostalih zaposlenih.

- Na prvom mestu je najtraženiji IT sektor, iako smo u velikom manjku sa IT kadrovima. Mašinstvo i elektrotehnika su takođe traženo zanimanje. A tu su i ekonomisti. Uglavnom je obuhvaćen Ekonomski fakultet i Fakultet organizacionih nauka (FON), koji daje više mogućnosti jer pokriva širu sliku nego ekonomija. Studenti FON podložniji su da postanu mladi lideri, jer na fakultetu imaju smerove koji pokrivaju više oblasti i više struka, tako da mogu lakše da se prerasporede i usmere, da dobiju mnogo širu sliku znanja - navodi on i dodaje da je i sektor ljudskih resursa među vodećim jer daje najviše mladih lidera i da se upravo zato mladi masovno opredeljuju da upišu psihologiju.

Ističe da je razvoj kao sektor postao popularan u velikim kompanijama, jer razvojnici doprinose sa raznih strana, imaju širu sliku ekonomije, menadžmenta, ljudskih odnosa i situacije na tržištu. - Razvojnici dobro poznaju prodaju i pregovaranje, i to im pomaže da sagledaju šta treba da razvijaju u svojoj firmi, koji proizvod i uslugu, kako interno i eksterno da se razvija. Mladih lidera ima i u svim velikim firmama, gde postoje centrale, koja ima neke šire usluge, upravo u njoj sede ljudi koji se bave najsitnijim detaljima. Iznad marketinga, prodaje, logistike uvek sedi razvoj - naglašava Turinski.

Veštine koje treba da ima mladi lider

- Komunikativnost

- Pregovaračke sposobnosti

- Da znaju da rade s ljudima

- Da mogu da funkcionišu u timovima

- Da budu spremni na promene

- Da se prilagođavaju novonastalim situacijama

- Da usvajaju nova znanja i veštine

- Da budu spremni za svoj dalji razvoj, gde god se zaposlio

- Veštine prezentovanja

Znanje koje treba da ima mladi lider

- Odlično poznavanje pisanog i govornog engleskog jezika

- Odlično poznavanje rada na računaru: MS ofis, internet, društvene mreže

- Poznavanje obrade fotografija (neophodno za rad na društvenim mrežama)

- Gugl analitika je izuzetno važna za one koji se bave marketingom

- Praktična i teorijska znanja iz oblasti za koji su se školovali

- Poznavanje psihologije i međuljudskih odnosa

Foto/Source:Profimedia/Kristina Vasković