U pojedinim agencijama stiglo je do tačke daj šta daš. Ljudi se plaše da će im propasti sve pare

Organizacija potrošača Efektiva danas je potvrdila pisanje Kurira da se domaće turističke agencije nalaze u teškom stanju, naročito posle odbijanja osiguravajućih društava da izdaju polise.

Osiguravajuća društva su u petak odbila da izdaju polisu turističkim agencijama, što znači da osiguranja ističu 1. oktobra, posle čega klijenti, odnosno turisti neće moći da se naplate. Veliki broj turista je u panici, a mnogo njih je proteklih dana uzeo polovinu aranžmana, plašeći se da ne izgube sve pare.

- U pojedinim agencijama stiglo je do tačke daj šta daš. Pojedine agencije zasad mogu da isplate 50 odsto, a neke manje ni toliko - navodi za Kurir jedan od turistia koji je početkom godine uplatio aranžman.

- Dva argumenta koji turističke agencije koriste u odbrani svojih nastojanja da ne vrate novac putnicima su: Vanredne okolnosti i stanje su poništili zakonske odredbe, agencije po tome me moraju da vrate novac! Novac smo uplatili hotelima, nije kod nas i nismo u stanju da ga vratimo! Ajmo laički. Ako je to vanredno stanje poništilo obavezu agencija da vrate novac putnicima, možda je po istoj logici poništilo i obavezu građana da plaćaju komunalije ili rate kredita - saopštila je Efektiva.

- Drugo, zamislite da kupite televizor, on se pokvari, vratite ga nazad radnji, a oni kažu da ne mogu da vam vrate novac jer su ga uplatili fabrici televizora! Dakle, iz ugla zdrave logike, a ne samo zakonskih odredbi, agencije moraju da vrate novac putnicima. Putovanja nisu plaćana vaučerima te oni mogu biti samo ponuda na dobrovoljnoj bazi - dodaje se u saopštenju, u kom se predlaže rešenje u kome se navodi da minisarstvo može da pomogne u trajnom reševanju problema u vezi sa turističkim agencijama, odnosno sa se napravi novi sistem obezbeđenja putovanja i rada agencija.

- Recimo, nešto slično kao kod kredita. Banka klijentu da novac, ovaj ga ne vraća, stan se prodaje. Agencije koje imaju obezbeđenje da nastave da rade, sve ostale tašna mašna, neka idu u istoriju. Na kraju, svakako su pojedine agencije pokazale da ih zanima samo kako da prevare putnike pa je za očekivati da građani u budućnosti izbegavaju njihove usluge - navodi Efektiva.

(Kurir.rs)