Ukoliko je učenik nezadovoljan predlogom zaključne ocene na kraju polugodišta, može se za njega organizovati odgovaranje u školi uz poštovanje svih epidemioloških mera

BEOGRAD - Stariji osnovci i srednjoškolci od ponedeljka prelaze na onlajn nastavu, a Ministarstvo prosvete otklonilo je dileme kako će se učenici ocenjivati u dopisu koje je uputilo svim školama, i u kome navodi da će i ocenjivanje biti na daljinu.

"Posebnu pažnju treba posvetiti napredovanju učenika u skladu sa principima formativnog ocenjivanja, o čemu su škole dobile uputstva u prethodnom periodu, a koje je potrebno primenjivati i u ovim okolnostima", navodi se u dopisu direktorima škola.

Navode da nastavnici treba da insistiraju na bitnim sadržajima, tj. na sadržajima koji su ključni za ostvarivanje ishoda obaveznog predmeta, izbornog programa i slobodne nastavne aktivnosti.

"Ocene koje su učenici dobili u toku neposrednog obrazovno-vaspitnog rada od početka ove školske godine i podaci o napredovanju učenika i ocene koje će učenici dobiti u periodu do završetka prvog polugodišta omogućiće izvođenje zaključne ocene", navode iz ministarstva prosvete.

Nastavnik ima autonomiju da planira ocenjivanje i da odlučuje da li se pismeni zadaci, planirani u narednom periodu, mogu realizovati putem nastave na daljinu.

Ukoliko to nije moguće pismene zadatke mogu realizovati i u drugom polugodištu, ali da se vodi računa o ravnomernom rasporedu u odnosu na druge pismene i kontrolne zadatke.

Ukoliko je učenik nezadovoljan predlogom zaključne ocene na kraju polugodišta može se za njega organizovati odgovaranje u školi uz poštovanje svih epidemioloških mera.

Učenik koji nema potreban broj ocena za utvrđivanje zaključne ocene iz opravdanih razloga (bolest, izolacija) može ostati neocenjen.

Tim učenicima, navode u ministarstva, potrebno je posebno planirati dodatnu podršku u drugom polugodištu.

(Kurir.rs/Tanjug)