BEOGRAD - Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić izjavila je danas da je tržište Srbije u potpunosti spremno da obezbedi uslove za normalno funkcionisanje maloprodaje i veleprodaje i u slučaju novog potpunog zatvaranja usled pandemije.

Ona je rekla da je u uslovima pandemije korona virusa protok robe sve vreme dobro funkcionisao.

Matić je navela da je u doba pandemije najlakše plasirati robu, a da je najteže omogućiti kretanje ljudi.

"Srbija među retkim zmeljama u svetu i EU koja je i tokom vanrednog stanja i tokom najtežeg perioda pandemije imala nesmetanu snabdevenost svojih objekata, uključujući i prehrambene proizvode domaćeg porekla, ali i stranog porekla", kazala je ministarka.

Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež izjavio je da pojedini proizvodi koji su obeleženi žigom "Čuvarkuća", koji PKS dodeljuje domaćim, kvalitetnim proizvodima u okviru projekta "Stvarano u Srbiji", beleže rast prodaje i do 40 odsto.

"Ideja je da objasnimo kupcima da je čin kupovine proizvoda koji nose žig važan, jer znate da ste uložili svoj novac u proizvod koji je stvoren u Srbiji, koji otvara radna mesta, omogućava nove investicije i čuva ekonomiju", rekao je Čadež.

Za žig "Čuvarkuća" konkurisalo je više od 600 proizvoda, od kojih je oko 400 prošlo kompletnu proceduru i već ponelo ovu oznaku, a šest najvećih trgovinskih lanaca u Srbiji, u više od 800 maloprodajnih objekata promoviše te proizvode.

Prve "Čuvarkuće" dodeljene su krajem avgusta, najviše ih je u prehrambenoj industriji, a nosioci žiga su takodje i proizvodi srpskog metalskog, hemijskog, gradjevinskog, farmaceutskog, tekstilnog sektora.

Kurir.rs/Beta

Beta/ Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija