Već u drugom razredu srednje škole uče da voze traktor, a u trećem učenici umeju da upravljaju ostalom poljoprivrednom mehanizacijom. Imaju školsku ekonomiju na 80 hektara, sa 30 krava, 50 ovaca na kojoj uče o različitim biljnim vrstama, kad je plod zreo, kako se čuva žito u silosu, kako se neguju i leče domaće životinje. Oni su učenici Poljoprivredno-hemijske škole „Dr Đorđe Radić“ u Kraljevu.

Interesovanje dece za ovu srednju stručnu školu i dalje je veliko. Ovde se upisuju poljoprivredni tehničar, veterinarski tehničar, tehničar hortikulture, prehrambeni tehničar, mesar, pekar, cvećar vrtlar, tehničar za industrijsku farmaceutsku tehnologiju, tehničar za zaštitu životne sredine.

Naš kraj je poljoprivredni i postoje brojna poljoprivredna gazdinstva gde se deca nakon završetka škole samozapošljavaju. Oni koji žele, nastavljaju školovanje na fakultetima. Škola im pruža velike mogućnosti da steknu znanja i veštine za rad, bilo da se bave poljoprivredom, veterinom ili hemijom“, kaže Svetlana Mladenović, direktorka škole.

Od 2003. godine škola počinje da se modernizuje u okviru reforme i unapređenja sistema srednjeg stručnog obrazovanja. Uz podršku Evropske unije, razvijeni su novi i unapređeni stari nastavni programi u srednjim stručnim školama, a više od 175 škola u Srbiji dobilo je novu opremu i nastavnu sredstva.

kv-2.jpg
Promo 

Naša škola dobila je mnogo ulaskom u reformu kroz podršku Evropske unije. Pored stručne i računarske opreme koju smo dobili, nastavnici su prošli kroz brojne obuke za izvođenje nastave po novim nastavnim programima i novim metodama “, ističe direktorka Mladenović. Škola se i dalje osavremenjuje i dobiće novu donaciju EU u opremi do kraja godine.

Školski prostor sadrži učionice, kabinete, laboratorije, fiskulturnu salu, dok se na školskoj ekonomiji, na 80 hektara obradivog zemljišta, nalaze učionice „pod nebom“, 10 zgrada, učionica praktične nastave za ratarstvo, povrtarstvo, voćarstvo, veterinarska ambulanta, staje za goveda, uzgoj svinja, ovaca, teladi, mašinska radionica, garaže, magacini i slično.

Da bi učenici stekli praktične veštine, učionice na otvorenom su najbitnije. U školi se, tokom leta (jun, jul do polovine avgusta), realizuje profesionalna praksa kako bi učenici mogli da završe jedan proizvodni ciklus od setve do berbe – u oktobru seju pšenicu, u proleće je neguju, a ako ne požnju – nisu završili tehnološki ciklus. Tako stiču praktične veštine. U drugom razredu učenici imaju obuku vožnje traktorom da bi mogli samostalno da rade sa poljoprivrednom mehanizacijom i tako budu svesni značaja stečenih veština kako bi se lakše zaposlili ili da rade da sopstvenim gazdinstvima. Veterinarski tehničari isto imaju profesionalnu praksu u toku leta, jer nega i briga o zdravstvenom stanju domaćih životinja je stalan posao“, objašnjava direktorka.

Na gazdinstvu je 30 krava, 50 ovaca, svinje, konji, plastenici zasađeni paradajzom, paprikom, površine pod kukuruzom, detelinom, voćem i povrćem, traktori i poljoprivredna mehanizacija.

A u štali, tog dana, stiglo je mlado tele na svet. Kažu da je srećno gazdinstvo kad se to desi rano ujutro.

kv-3.jpg
Promo 

Podrška Evropske unije reformi srednjeg stručnog obrazovanja

Reforma srednjeg stručnog obrazovanja počela je 2003. godine. Cilj reforme je razvoj stručnog obrazovanja zasnovanog na potrebama privrede i tržišta rada.

Podrška EU usmerena je na jačanje institucionalnih kapaciteta za razvoj i primenu modernih nastavnih planova i programa, unapređivanje upravljanja srednjim stručnim obrazovanjem, razvoj i primenu koncepta završnih i maturskih ispita u srednjem stručnom obrazovanju i podršku razvoju nacionalnog okvira kvalifikacija.

Unapređen je i modernizovan rad srednjih škola iz oblasti poljoprivrede, proizvodnje i prerade hrane, medicine, mašinstva, građevinarstva, geodezije i elektrotehnike, obrade i prerade drveta, turizma i ugostiteljstva itd.

Evropska unija, kao najveći donator u Srbiji, podržava modernizaciju sistema obrazovanja i usklađivanje sa standardima i praksama zemalja EU. Od 2003. Evropska unija donirala je za reformu sektora obrazovanja više od 100 miliona evra – za unapređenje predškolskog vaspitanja i obrazovanja, reformu srednjeg stručnog obrazovanja, obrazovanja odraslih, renoviranje i opremanje škola i fakulteta, podršku inkluzivnom obrazovanju.

Promo tekst