Rešenja o upisu prava svojine, poznatija kao rešenja o uknjižbi nekretnine ili zemljišta, počela su da stižu u elektronsko sanduče, kome građani i privreda mogu da pristupe na portalu eUprava.

Republički geodetski zavod je već poslao više od 300 ovih rešenja a prednost novog načina dostave u odnosu na raniji je u tome što je do sada kada katastar rešenje pošalje poštom, ako primalac nije kući ono se vrati, a sada portal eUprava po prispeću rešenja u eSanduče, šalje obaveštenje na imejl adresu primaoca da mu je stigla pošta.

Ta pošta može da se odmah i sa bilo kog mesta preuzme online na portalu eUprave "Budući da tek po preuzimanju rešenja počinje da teče i zakonski rok za žalbu, po čijem isteku može da se upiše vlasništvo, novi sistem je značajno unapredio čitav postupak ali i pravnu sigurnost - kaže za Tanjug direktorka za regulatornu reformu u NALED-u Jelena Bojović.

Bojović kaže da je elektronska dostava rešenja o upisu prava svojine, rezultat reforme postupka upisa u katastar, koju je inicirao NALED.

Do 2018. godine građani su morali da idu na više od 11 šaltera da bi uknjižili nekretninu. Na inicijativu NALED-a u julu te godine je ukinuta obaveza odlaska u katastar, a javni beležnici su počeli da šalju dokumenta za uknjižbu po službenoj dužnosti putem sistema eŠalter.

- Od tada građani idu samo na jedno mesto, kod javnog beležnika. Tamo mogu da obave kupoprodaju i potpišu ugovor, a javni beležnik elektronskim putem svim drugim institucijama pošalje ono što je potrebno da bi se ceo postupak završio - objašnjava Jelena Bojovic.

Tako se upis u katastar, plaćanje poreza na prenos apsolutnih prava i utvrđivanje budućeg poreza na imovinu sada obavlja elektronski.

Građani bi trebalo kod kuće putem pošte da dobiju sva svoja rešenja: o porezu na prenos apsolutnih prava, porezu na imovinu i o upisu u katastar nepokretnosti, a oni koji poseduju ili otvore elektronsko sanduče, elektronski dobijaju i rešenje o upisu, odnosno uknjižbi.

(Kurir.rs/ Tanjug)