Posle više od godinu i po dana hiljade vlasnika vozila sa nečitljivim brojevima motora ili šasije konačno mogu da isprave tu falinku.

Juče su stupile na snagu Izmene i dopune Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka, a ukucavanje brojeva košta od 5.000 do 10.000 dinara u zavisnosti od toga da li se oznaka stavlja na motor ili šasiju.

Međutim, ne možete doći samo to da uradite, već imate i nekoliko prethodnih obaveza, a ceh na kraju iznosi od 12.200 do 17.200 dinara.

Tri koraka

Takva procedura odvija se u tri koraka.

- Najpre se radi tehnički pregled, koji košta 4.200 dinara, a na kojem se utvrđuje da je identifikaciona oznaka nečitljiva. Zatim, vlasnik vozila ide u SUP po potvrdu o tome koja staje 3.000 dinara. Na kraju dolazi kod nas gde mu utiskujemo oznaku. Ukucavanje broja na motoru radi se ručno i košta 5.000 dinara dok se na šasiji broj utiskuje laserski i košta 10.000 dinara. Uglavnom to radimo na gepeku – objašnjavaju na jednoj od linija tehničkog pregleda.

Od prvog dana stupanja na snagu Pravilnika javljaju se vlasnici vozila sa nečitljivim identifikacionim oznakama.

Problem koji je nastao još u julu 2019. godine, kad je MUP doneo novi Pravilnik o utiskivanju identifikacionih oznaka, konačno je rešen.

Izmenama i dopunama pravilnika od danas ne važi više nelogično pravilo da ukucana oznaka mora da bude minimalne debljine od jednog milimetra. To pravilo je bilo neprimenjivo na mnogim automobilima sa tankim limovima.

Zbog toga, više od godinu dana nijedna linija tehničkog pregleda nije imala ni ovlašćenje da utiskuje brojeve motora ili šasije. To je za posledicu imalo pune placeve neupotrebljivih polovnih automobila koji su u suštini tehnički ispravni, ali nisu mogli da se registruju zbog nečitljivih identifikacionih oznaka.

Podsetimo, druga velika promena u ovoj godini desiće se 5. jula, jer više od 100.000 vozila verovatno neće moći da prođe tehnički pregled i da bude registrovano, jer tog datuma prestaje da važi tolerancija na nepropisnu količinu izduvnih gasova.

(Kurir.rs/Blic)