TELENOR SRBIJA tuži United Grupu za nelojalnu konkurenciju
Kompanija Telenor Srbija podnela je nadležnim sudskim organima u Srbiji tužbu zbog nepoštene tržišne utakmice protiv povezanih firmi United Group B. V. Holandija, Srpske kablovske mreže d.o.o Beograd, Adria News s.a.r.l. Luksemburg i Adria News d.o.o Beograd.
Ova grupacija kompanija, počev od 25. januara 2021. godine, sprovodi neistinitu i intenzivnu medijsku kampanju koristeći medije u svom vlasništvu N1 i Nova S, čime, po oceni Telenora, nastoje da spreči ili oteža ulazak Telenora kao novog konkurenta na tržištu distribucije medijskog sadržaja.
Kompanija Telenor Srbija podseća da United Grupa i SBB imaju većinski položaj na tržištu distribucije medijskih sadržaja od 46,1 odsto, dok Telenor tek treba da uđe na ovo tržište, i to nakon što nadležni organi Republike Srbije nezavisno, stručno i nepristrasno donesu odluku.
Telenor Srbija ističe da su potpisani ugovori o zakupu Telekomove infrastrukture u potpunosti u skladu sa zakonima Republike Srbije i da u njima nema naznaka narušavanja konkurentnosti ili medijskog pluralizma u Srbiji. Telenor Srbija je do sad dva puta bezuspešno tražio od United Grupe ponudu za distribuciju kanala koji su u vlasništvu ili čijim pravima raspolaže ova grupacija, jer je ambicija kompanije da u budućoj ponudi ima što širi mogući izbor kanala, uključujući Nova S, N1, Sport klub i ostale.
Kao i prethodna tužba koju je kompanija Telenor Srbije podnela za nadoknadu štete, i tužba za nelojalnu konkurenciju usmerena je protiv kompanija koje su kreatori medijske kampanje. Tužbom za nelojalnu konkurenciju zahteva se da se firmama u vlasništvu United Grupe takvo delovanje onemogući, jer se njime krše zakonske norme i dobri poslovni običaji, i da sudska presuda bude objavljena u sredstvima javnog informisanja. Telenor će naknadno opredeliti visinu štete koju je pretrpeo zbog nelojalne tržišne utakmice.
Zbog intenzivne medijske kampanje i optužbi sa kojima se suočava, Telenor je bio prinuđen da preduzme pravne akcije kako bi zaštitio svoju reputaciju. U kompaniji veruju da će od sada nastaviti da se na tržištu takmiči relevantnim ponudama koje korisnici vrednuju, kao što je činila tokom 15 godina poslovanja na srpskom tržištu.
Kurir.rs
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore