Petar Vojnović urednik portala Tangosix gost je emisije Puls Srbije koji je govorio o slučaju nedavnih avio incidenta koji su se dogodili u Denveru.

Vojnović je rekao da kad se ovakve stvari dešavaju se skeniraju delovi motora da bi se videle moguće pukotine. Snimak koji su snimili putnici prema njegovima rečima pokazali su da je tehnika otkazala, ali da čovek koji nadzire i da služba održavanja takođe nije registrovala pukotine koje su se širile i za koje je trebalo nekoliko dana da se prošire i izazovu incident", rekao je Vojnović.

Ti motori se po Vojnoviću se menjaju na avonu i noviji su od strukture letelice i da je bizarno da niko to nije uočio u ovom slučaju.

01:40
PETAR VOJNOVIĆ O PROBLEMU SA AVIONSKIM MOTORIMA: Služba održavanja nije registrovala pukotinu koja se širila (KURIR TELEVIZIJA) Izvor: Kurir televizija

"Jedna lopatica motora je pukla i sve je krenulo predviđenom putanjom. Igrom slučaja ovakvi motori se testiraju. Proizvođač motora na probnom stolu testira otpadanje jedne lopatice motora. U ovom slučaju po fotografijama, deo oplate koji je otpao usled otkačinjanja je prouzrokovao da je zbog toga cela oplata otpala", dodao je Vojnović za Kurir TV.

3111111.jpg
Kurir 

On je dodao da svaki avion može da sleti sa jednim motorom.

Urednik portala Tangosix je rekao da će pre neko poginuti na brodu ili u automobilu nego u avionu. Zbog toga su prema njegovim rečima karte tolike skupe jer se dosta vodi računa o bezbednosti putnika.

Na pitanje da li će imati ljudi strah od letanja Vojnović je rekao

"Ovakav deo ključni sistem pogona bi doživeli u drugim vidovima transporta veliki problem, u vazdušnom saobraćaju avion je sleteo bez problema. Komercijalna avijacija ima jako dobru statistiku. Ljudski faktor je preko 75 posto glavni uzročnik udesa.

On kaže da se u avijaciji retko dešava da se neki propust ili kvar ponavlja. To se sve ređe i ređe dešava.

Jat je imao u svojoj floti Boing 737 je otišao u penziju da li je to kraj istorije jugoslovenskog saobraćaja

"Boing 737-300 JAT je bio prvi kupac tog aviona. To je bilo tehnološko tad čudo. Er Srbija je prešla na Erbasove avione zbog ušteda i odlučila da ovaj avion penzioniše.

Kurir.rs