Do sada su alkohol, neprilagođena brzina, nevezivanje pojasa i korišćenje mobilnog telefona bili glavni problemi u bezbednosti saobraćaja. Pored ovih, u poslednje vreme se javlja i problem vozača koji koriste psihoaktivne supstance.

Saobraćajna policija iz godine u godinu zaustavlja sve više drogiranih za volanom.

O bezbednosti u saobraćaju i zapraćeni kaznama za nesavesne vozače u emisiji "Puls Srbije" na Kurir televiziji govorio je stručnjak za saobraćaj, Milan Božović.

"Već nekoliko godina u krivičnim predmetima nalazimo prisustvo psihoaktivnih supstanci u organizmu".

"Policajci su obučeni da posumnjaju i prepoznaju vozača pod dejstvom psihoaktivnih supstanci, da li je to stanje zenica ili nešto drugo, ja ne bih znao".

"Radi se analiza urina i krvi, odatle dolaze podaci da li je bilo narkotika".

3122.jpg
Kurir 

O kaznenoj politici kaže:

"Definitivno treba da radimo na promeni svesti, jer kaznama nećemo mnogo postići. Kazne pokrivaju 15-20 odsto prekršilaca, ne može policija svakog da zaustavi. Osvešćivanje treba da radimo kroz više kanala komunikacije, kao što su mediji, na čemu oni rade, ali nam je potrebna edukacija, već od najranijeg perioda života. Međutim, postoji otpor i kod dece i roditelja".

"Ja sam 2015. bio u Agenciji za bezbednost saobraćaja kada smo imali donekle agresivnu kampanju, pa su nas zvali i pretili tužbom jer, kažu, deca plaču od te slike i ne mogu da ih smire".

O tragediji u Zemunu od pre tri meseca, kada je stradao četvorogodišnji Despot na autobuskom stajalištu, Božović je rekao:

"To bi trebalo da analizira veštak saobraćajno-tehničke struke, da uporedi više snimaka i da onda donese zaključak. Organ postupka to ne koristi kao jedini dokaz, već kao jedan od dokaza".

(Kurir.rs)