Kadet pete godine Vojnog vazduhoplovstva na Vojnoj akademiji, Vladimir Jovanović, imao je svoj prvi informativni let na avionu G-4, a govoreći o utiscima naveo je da se radi o veoma ozbiljnom avionu, ali da oseća samo zadovoljstvo i da se raduje novim letovima.

Prvi let, kadet Jovanović imao je sa nastavnikom kapetanom Aleksandrom Živakom, saopšteno je iz Ministarstva odbrane.

Put do prvog leta na vazduhoplovu Super Galeb G-4 počinje selekcijom kandidata za upis na Vojnu akademiju za smer Vojno vazduhoplovstvo.

gst-8109-1614238387.jpg
Ministarstvo odbrane 

Proces selekcije traje tri meseca, a najpre se rade lekarski pregledi na Vojnomedicinskoj akademiji, koji traju šest dana, a sedmog dana radi se centrifuga na aerodromu u Batajnici.

Po završetku tih provera odlazi se na selektivno letenje i padobransku obuku, koja se sastoji iz dva skoka, a obuhvata i nalete u trajanju od 10 časova.

Na kraju se rezultati svih provera sabiraju i odlučuje se ko nastavlja školovanje za pilota.

gst-8227-1614238198.jpg
Ministarstvo odbrane 

Kadetima Vojne akademije na smeru Vojno vazduhoplovstvo, treća i četvrta godina studija rezervisane su za letove na školskim avionima Lasta-95.

Pilot kadet na Lasti - 95 Marko Stojančević rekao je da su na Vojnoj akademiji imali priliku da se bave vojno-mašinskim inženjerstvom.

"Stekli smo znanja o aerodinamici i performansama leta aviona što nam je dalo dobru osnovu za razvijanje praktičnih znanja, odnosno upravljanje avionom", dodao je Stojančević.

Na avionu tipa Lasta realizuje se početna i osnovna obuka, a sam vazduhoplov svojom savremenom digitalnom avionikom i uređajima obezbeđuje obuku u osnovnom, navigacijskom, figurnom, instrumentalnom i noćnom letenju.

gst-8133-1614238169.jpg
Ministarstvo odbrane 

Kadeti koji završe obuku na avionu Super Galeb G-4 postaju pripadnici eskadrila u sastavu 204. i 98. vazduhoplovne brigade.

Kao mladi potporučnici, pred sobom imaju veliki broj ciljeva, među kojima je sigurno i težnja da postanu piloti na avionu MiG-29.

Posle teoretskih priprema i velikog broja sati provedenih na simulatoru, mladi piloti stiču uslov da uđu u kabinu aviona MiG-29 i otpočnu obuku za pilota jednog od najcenjenijih aviona u svetu.

Potporučnik Žarko Žarković je 2020. godine iz 252. školsko-trenažno-avijacijske ekadrile prešao u 101. lovačku eskadrilu.

gst-8150-1614238178.jpg
Ministarstvo odbrane 

Najmlađi pilot 101. lovačke eskadrile, jedan je od trojice pilota koji su prešli iz 252. školsko-trenažne eskadrile i koji prolaze kroz proces preobuke za MiG-29.

Preobuka se sastoji od tehničke učionice u trajanju od pet nedelja, gde se obrađuje kontrukcija aviona, sistemi koje avion poseduje i njihovi načini primene, nakon čega sledi zemaljska priprema, u trajanju od dve nedelje, gde će učiti tehniku pilotiranja avionom MiG-29.

Neki piloti imali su priliku da svoju obuku završe u Ruskoj Federaciji gde su stekli potrebna znanja za upravljanje ovim vazduhoplovom.

gst-8384-1614238210.jpg
Ministarstvo odbrane 

Kapetan Petar Stefanović, pilot 101. lovačko-avijacijske eskadrile je posle završetka Vojne gimnazije imao priliku da studira u Kolorado Springsu, u Vazduhoplovnoj akademiji oružanih snaga Sjedinjenih Američkih Država.

Neobičan put obrazovanja ga je nakon letačkih obuka koje je imao u Srbiji na vazduhoplovima V-53 Utva i Super Galeb G-4, odveo u Rusiju na preobuku za MiG-29.

(Kurir.rs)