Vozače u Srbiji od 5. jula očekuju nova pravila za registraciju vozila, jer počinje puna primena pravilnika iz 2018. o priključnim motornim vozilima i tehničkim uslovima za motorna vozila u saobraćaju, po kojem automobili na tehničkom pregledu moraju da ispune određene kriterijume za emisiju štetnih gasova.

Ukoliko automobili zbog prepravki dodatno zagađuju vazduh, neće proći tehnički pregled i moraće da poseduju katalizatore i DPF filtere.

Prilikom tehničkog pregleda kod vozila sa dizel motorom biće proveravan sadržaj čađi u izduvnim gasovima, dok kod benzinskih motora pažnja će se posvetiti sadržaju ugljen-monoksida. Ukoliko vozilo ima neispravne katalizatore i DPF filtere, neće moći da bude registrovano.

Prema Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkoj ispravnosti, stroži standardi važiće za sva vozila koja su u Srbiji prvi put registrovana posle 1. marta 2014. u odnosu na ona registrovana pre ovog datuma.

Tako benzinski motori, prvi put registrovani do ovog datuma, moraju imati manje od 4,5 odsto ugljen-monoksida, pri broju obrtaja na praznom hodu motora. Vozila koja su prvi put registrovana posle 1. marta 2014. godine moraju imati manje od 1,5 odsto ugljen-monoksida.

U Srbiju se godišnje uveze i do 150.000 polovnih automobila. Ne postoje precizni podaci, ali se otprilike oko 2.300.000 vozila godišnje registruje, a njihova prosečna starost je oko 15-16 godina.

(Kurir.rs/Novosti)