Nakon žalbi osmaka da su loše uradili testove na probnom završnog ispitu, ministar prosvete Branko Ružić rekao je za Kurir da ceo obrazovni sistem čini ogromne napore da se nastava odvija u kontinuitetu i na način koji osigurava kvalitet.

- Nastavnici ove nedelje pregledaju testove i videće šta je potrebno da učenici upotpune svoje znanje. Ne može se generalno govoriti da su učenici loše uradili, jer su mišljenja učenika podeljena. Komisija iz Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja ima u vidu okolnosti u kojima se odvija obrazovno-vaspitni rad i, kako je najavljeno, učenici će na završnom ispitu imati više "otvorenih" zadataka, odnosno zadataka sa ponuđenim odgovorima - poručio je Ružić.

On je takođe izjavio i da je manji problem kako unaprediti onlajn nastavu, jer su učenici tehnički prilagodljiviji od starije populacije.

- Veći problem je kako naći rešenje, u saradnji sa psiholozima i pedagozima, da vratimo motivaciju deci kako bi proces sticanja znanja tekao na način koji će odgovarati potrebnim stečenim znanjem i sertifikacionom kriterijumu, koji je kasnije važan za prelazak u visoko školstvo - rekao je on na predstavljanju portala "Moja srednja škola".

Direktor Prve beogradske gimnazije Aleksandar Andrejić potvrdio je da su nastavnici uočili da đacima nedostaje motivacija:

- Nemaju više motiv koji su imali, njihov odnos prema obavezama je lošiji, nedostaju im grupe, odeljenja, a neki su osetili boljitak odlaskom na onlajn nastavu. Đaci su poslednjih godinu dana konstantno u stanju iščekivanja i ne daju ni 50 odsto svojih mogućnosti.

Kurir.rs/ A. K.