PROSVETARI U PROBLEMU: Rezultati probne mature užasni, nastavnicima oduzeta sva prava, roditelji deci angažuju ADVOKATE!
To što su osmaci, kako sami tvrde, neočkivano loše uradili probni završni ispit, a učenici trećeg razreda gimnazija i srednjih stručnih škola pokazali katastrofalno znanje na probnoj državnoj maturi, posledica je ne samo onlajn nastave, već i celog obrazovnog sistema koji se već godinama urušava i tretira kao trošak, a ne investicija za budućnost, smatraju prosvetari i predstavnici prosvetnih sindikata.
- Posle 2000. godine osnovni motiv je bio uvođenje što više psihologa i pedagoga u škole. A kakav je rezultat njihovog rada? Đaci sve više beže sa nastave, problemi u održavanju nastave su nebrojeni, a nastavnik može da održi čas samo uz pomoć besedina. Dotle pedagozi i psiholozi znaju samo da kažu "đak je uvek u pravu" - navodi u saopštenju Forum srednjih stručnih škola, na čijem je čelu Milorad Antić.
Komentarišući "očajne rezultate pilot mature", oni navode da je Zakon o osnovama sistema obrazovanja omogućio đacima da koriste mobilne telefone, da šetaju po učionici i rade šta hoće bez bilo kakvih posledica:
- Sa druge strane, nastavnicima su oduzeta sva prava i mogućnost da obavljaju bilo kakav pedagoško-obrazovni rad. Bilo kakva žalba ili pritužba na rad ili ponašanje učenika svodi se na to da direktor u saradnji sa psiholozima i pedagozima optuži nastavnika da ne zna da drži čas. Ako se u sve uključe i roditelji koji obično zaprete inspekcijom, onda je stezanje nastavnika za vrat još veće.
Usavršavanje nastavnika svodi se, ističu, na crtanje kamiončića i aviončića, a deca više vremena provode u kladionicama i kafićima nego u školi. Imaju i preko 200 izostanaka tokom školske godine, a problem je, kako navode, i ocenjivanje.
- Deca iz osnovnih škola izlaze u preko 80 odsto slučajeva sa odličnim ili vrlo dobrim uspehom, a često te ocene nemaju pokriće u znanju. U srednjim školama jedinica kao ocena ne postoji.
Jasna Janković iz Unije sindikata prosvetnih radnika kaže za Kurir da obrazovanje nije podržano u našem društvu i da mi ne vrednujemo kvalitet obrazovanja.
- Kriza moralnih vrednosti utiče na naše đake. Oni shvataju u kakvom društvu žive i koriste ono što može da što lakše prođu kroz školovanje. Oni ne znaju važnost maturskog ispita što se videlo i po ovim rezultatima. Društvo je krivo jer obrazovanje shvata nebitnim. Deca nisu kriva, ona se ugledaju na starije.
(A. Kocić - R. Kantar)
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)