Iako Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga ne dozvoljava da banka proda dug agencijama za naplatu potraživanja, banke i mobilni operateri često daju podatke svojih korisnika agenciji koju su angažovali da naplati dug od njihovih klijenata.

Iz Udruženja bankarskih klijenata Efektiva upozoravaju da građani u takvoj situaciji treba da se obrate banci sa zahtevom za brisanje ličnih podataka iz baze agencije.

Dejan Gavrilović, predsednik organizacije Efektiva, za Kurir televiziju kaže da su oni objavili stav Poverenika za zaštitu podataka o ličnosti koji je jednom potrošaču, odnosno klijentu banke koja je ustupila njegove podatke Agenciji za naplatu potraživanja nedvosmisleno odgovorio da on ima pravo da traži od banke brisanje njegovih podataka.

"Ti podaci su ustupljeni bez klijentove saglasnosti. Kada agencija ostane bez tih podataka, neće moći ni da poziva dužnika", objasnio je Gavrilović.

Napominje da klijent treba da se obrati trgovcu sa kojim ima sklopljen ugovor, bez obzira da li je u pitanju banka, mobilni ili kablovski operater.

Banka je dužna da postupi po zahtevu klijenta, a u slučaju da to ne uradi on ima pravo na novu žalbu povereniku, novčano kažnjavanje i pokretanje sudskog postupka.

"Građanima dajemo savet godinama unazad, kad god ih pozivaju a nije osnovni poverioc iz ugovora, dužnik može da mu pripreti podnošenjem krivične prijave za iznudu. Svako može da ih pozove, kako potrošač može da zna da je to prava adresa, pravi račun i da će uplatom novca taj dug biti stvarno i izmiren, te da mu se neće javiti osnovni poverioc i reći mu da ne zna kome je uplatio i da mu i dalje duguje", posavetovao je Gavrilović.

(Kurir.rs)

Bonus video:

01:50
SMANJENO UČEŠĆE ZA STAMBENE KREDITE SA 20 NA 10 POSTO: Evo zašto je samo jedna banka prihvatila predlog NBS (KURIR TELEVIZIJA) Izvor: Kurir televizija