Najduži železnički vijadukt u Srbiji i tunel Čortanovci završeni su šest meseci pre roka, a krajem godine se očekuje i puštanje prvih vozova kojima će vožnja od Beograda do Novog Sada trajati 20 minuta.

Tunel Čortanovci predstavlja dve paralelne cevi ukupne dužine 2,2 kilometra, a radovi na njemu su počeli 2017. Vijadukt dužine četiri kilometra proteže se duž Dunava i počinje od samog tunela. Ministar građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja Tomislav Momirović prilikom obilaska radova rekao je da je ovo velika pobeda Srbije.

- Ovo je najsloženiji građevinski poduhvat na celoj deonici pruge od Beograda do Budimpešte. Beograd i Novi Sad generišu 65 odsto bruto društvenog proizvoda, ta dva grada će do kraja godine biti spojena najmodernijom i najbržom prugom. Najbolji domaći inženjeri su radili na ovom projektu - naglasio je ministar.

Istakao je i da je ovo najzahtevnija investicija Vlade Srbije u ovom trenutku u tehnološkom i građevinskom smislu.

- Malo je ovakvih pruga u Evropi, a ovaj tunel i vijadukt su nešto što će se izučavati na građevinskim fakultetima u narednim decenijama. Ponosan sam na ovaj projekat i zahvalan sam ljudima koji su ovo izgradili, ja sam ovde jedan mali šraf. Ovo je najteža deonica koja je predstavljala problem. Poslednjih 30-40 godina nismo izveli ovakav građevinski poduhvat - rekao je Momirović i zahvalio se "RŽD internešenelu", svima koji su radili na ovom velikom poduhvatu, direktoru "Infrastrukture železnice Srbije" Nebojši Šurlanu.

Mansurbek Sultanov, direktor ruske železnice, objasnio je značaj ovog ambicioznog projekta jer je napravljen jedan od najdužih železničkih mostova u Evropi:

- Kad je počeo projekat, Aleksandar Vučić je dao procenu rada ruskih železnica na osnovu prethodnih projekata u Srbiji i rekao je da "ruska železnica radi kao švajcarski sat". Imamo konsultante u Nemačkoj, Italiji, jer ruska železnica gradi po evropskim normama i gradi u samom srcu Evrope.

Kurir.rs/ A. K. Foto: Ana Paunković