TAJNA KOJU TRGOVCI U SRBIJI NE ŽELE DA ZNATE: Počela je sezona sniženja, ne nasedajte na trikove prodavaca OVAKO VARAJU
U prodavnicama širom Srbije počinju velika sezonska sniženja obuće i odeće, a prilikom kupovine valjalo bi da obratite pažnju kako vas trgovci ne bi prevarili,
Trebalo bi da znate koja su vaša prava, a koje su obaveze trgovaca.
Drečavi posteri koji oglašavaju rasprodaje često su samo mamac za kupce koji, kada uđu u radnju, otkriju da je "pošteno" snižena cena tek nekoliko artikala, da ne postoje odgovarajuće veličine, a u pojedinim slučajevima da su neke pantalone ili haljine čak bile jeftinije pre navodnog sniženja.
Propisi i praksa
- Sezonsko sniženje je prodaja robe po sniženoj ceni nakon proteka sezone i najviše dva puta godišnje. Započinje u razdoblju između 25. decembra i 10. januara i 1. i 15. jula. Može trajati najviše 60 dana - objašnjavaju na sajtu Potrošač. info i dodaju da je trgovac u slučaju prodaje robe sa sniženom cenom dužan da na prodajnom mestu jasno istakne i sniženu i prethodnu cenu.
U praksi se, kako se navodi, često dešava i da trgovac oglasi najviši procenat sniženja, a da je u maloprodajnom objektu zanemarljiv broj artikala po toj ceni.
- Međutim, zakon propisuje da najveći procenat sniženja može da se navede ukoliko se odnosi na najmanje jednu petinu robe u asortimanu trgovca - ističu.
Potrošači često imaju utisak da su u pitanju prividna sniženja, jer je cena, na koju se popust oglašava, kratak period bila u ponudi.
Međutim, kako navode na ovom portalu, zabranjeno je oglašavanje navodne rasprodaje ako je ranija cena neistinito prikazana ili je roba bila ponuđena po ranijoj ceni u zanemarljivo kratkom periodu.
Roba sa greškom
Sa druge strane, ako se prodajni podsticaj nudi za robu kojoj je umanjena upotrebna vrednost - roba sa greškom, sa oštećenjem ili je pred istekom roka trajanja, "taj razlog se mora jasno i nedvosmisleno istaći na prodajnom mestu".
Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije, rekao je da je kod sezonskih sniženja često problem sa nedostatkom robe.
- Dešava se da se neka roba reklamira, a da je uopšte nema u radnji ili je nema u dovoljnim količinama. Takođe, često se dešava da neki dan ili dva pre početka sezonskog sniženja dignu cenu proizvoda da bi je nakon toga navodno spustili. Potrošači bi, ukoliko primete bilo kakve nepravilnosti koje se tiču oglašenih sniženja, prijave trebalo da upute udruženjima potrošača i tržišnoj inspekciji - istakao je Papović i dodao da su kazne za nesavesne trgovce od 300.000 do dva miliona dinara, ali se one, kako je naveo, retko kada naplaćuju.
(Kurir.rs)
"NEĆU DA OLOŠ UPRAVLJA SRBIJOM" Vučić: Podigli smo zemlju iz potpune propasti, kao feniks iz pepela! Kažem vam - prekinite, o prelaznoj vladi se neće odlučivati