ZA KRATKO VREME 3 NEZGODE SA POVREDAMA OPASNIM PO ŽIVOT: Rečna policija ima pune ruke posla, problem prave alkoholisani vozači
Pre nekoliko dana muškarac je teško povređen kada je iz čamca upao u Dunav, posle čega ga je elisa motornog plovila isekla po stomaku. Čamcem je upravljao njegov prijatelj koji je bio pijan.
Taj događaj nametnuo je pitanja "ko sme da vozi po reci?" i "pod kojim uslovima?".
U poslednjih mesec i po dana, od kada je počela sezona, za rečnu policiju nije bilo pauze. Za tako kratko vreme dogodile su se čak tri nezgode od čega dve sa teškim povredama opasnim po život.
- Najčešće se srećemo sa problemima neregistrovanih čamaca, nepoštovanjem plovidbenih znakova i vožnje u alkoholisanom stanju što dovodi do povećanog rizika kako za lica koja krše navedene propise tako i za ostale učesnike u saobraćaju - navodi Miloš Kostić, komandir rečne policije.
Rečni saobraćaj jednako je težak kao i drumski i zahteva poštovanje propisa koji su uređeni Zakonom o plovidbi i lukama u unutrašnjim rekama.
Kada rečna policija čuje za neki nesrećni događaj, oni istog trenutka kreću na mesto nezgode. A da bismo mi vozili čamce i slična plovidbena vozila kao i u drumskom saobraćaju moramo imati dozvole. U ovom slučaju to su plovidbena i vozačka dozvola.
Problem bezbednosti na rekama jeste i taj da osim rečne policije na terenu treba da bude i inspekcija plovidbe, ocenjuju stručnjaci.
- Inspekcija plovidbe nažalost funkcioniše sa šest inseptora za celu vodoprivredu Srbije. To je mali broj. Ukoliko bi inspekcija plovidbe svoj posao mogla da radi sa većim brojem izvršilaca, samim tim podigla bi se i bezbednost plovidbe - kaže kapetan obalske straže Vladica Zdravković.
Vodu i njene prirodne zakone, kao i sve plovidbene propise moramo poštovati. A da bi se problem u potpunosti rešio podizati bezbednosnu kulturu na vodi, zaključuju stručnjaci.
Kurir.rs
Bonus video:
ZELENSKI ODBIO DA POTPIŠE TRAMPOVU PONUDU: „Taj dokument nije spreman, ne štiti Ukrajinu“! Poljski premijer uputio HITAN apel Evropljanima (VIDEO)