Kad majstora nema dovoljno, popravke su najskuplje. Neki su tako ovog leta i po 200 evra plaćali zamenu transformatora na klima uređaju.

Po novom Zakonu o zaštiti potrošača, koji će se tek naći pred poslanicima Skupštine, majstori će za sve popravke skuplje od 5.000 dinara morati da izdaju predračun i mogu da počnu da rade tek kada dobiju pismenu saglasnost.

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije kažu da se građani često žale na to da su im majstori naplatili previše. Najčešće ne dobiju ni račun.

"To su uglavnom majstori na crno, to su oglasi koje dobijamo u sandučićima i to je rizična kupovina usluga. Oni nisu registrovani, ne dobijate ni račun, ni predračun", kaže Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Vlada je usvojila Predlog zakona o zaštiti potrošača, koji treba da usvoji i Skupština. Svi se nadaju uskoro, pre svih potrošači. Glavna novina je predračun, kažu u Ministarstvu trgovine.

alat.jpg
Printscreen/RTS 

"To znači da je pružalac usluge u obavezi da za sve usluge koje prelaze račun od 5.000 dinara uradi proračun sa celokupnom specifikacijom usluge, cene materijala, sve i za to mora da dobije pisanu saglasnost od potrošača", navela je Slađana Đorđević, načelnica Odeljenja za zaštitu potrošača.

I o dodatnim radovima, mimo ugovora, majstor mora da obavesti potrošača i može da počne da radi tek kad dobije saglasnost. Prvi put zakon predviđa i prekršajne naloge.

"Fiksna novčana kazna od 50.000 dinara za pravna lica, 8.000 za odgovorne i 30.000 za preduzetnike", dodala je Slađana Đorđević.

Privatni preduzetnici kažu da već rade tako, ali da im posao preuzimaju oni koji nisu registrovani.

"Mi prvo utvrdimo defekt, popričamo s njima, objasnimo i cenu, kvalitet radova, i tek onda se odluči da li se radi ili ne", rekao je Milan Bojčić, vlasnik zanatske radnje.

Odstupanje od proračuna moći će da bude 15 odsto. Sve preko toga potrošač nije dužan da plati.

(Kurir.rs/RTS)