Poslanici Skupštine Srbije započeli su danas novu sednicu na kojoj će razmatrati Predlog zakona o zaštiti potrošača, kojim bi trebalo da bude uspostavljen institucionalni okvir za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, uvedena bolja zaštita putnika i viši nivo odgovornosti u radu potrošačkih udruženja.

Jedna od važnih novina, koju predviđa zakon, je i to da će majstori biti u obavezi da za svaki račun koji je veći od 5.000 dinara naprave specifikaciju troškova i da tačno napišu šta moraju da urade ili kupe, kao i da navedu koliko će sve to koštati.

Ovo je regulisano članom 74. predloga zakona o potrošaču, a evo šta se u njemu navodi.

Član 74.

Predlogom zakona uvedena je odredba da je za pružanje usluga čija je vrednost veća od 5.000 dinara, prodavac dužan da sačini proračun na trajnom nosaču zapisa sa specifikacijom usluge. Pre otpočinjanja pružanja usluge, prodavac je dužan da pribavi pisanu saglasnost potrošača na proračun. Ako je cena ugovorena na osnovu izričite tvrdnje prodavca za tačnost proračuna, prodavac ne može da zahteva povećanje cene. Ako je cena ugovorena bez izričite tvrdnje prodavca za tačnost proračuna, prodavac ne može da zahteva povećanje cene za više od 15% proračuna, osim ako je drugačije ugovoreno. Proračun se odnosi na prodajnu cenu usluge, osim ako nije drugačije ugovoreno. U slučaju spora o tome da li ugovoreni iznos predstavlja cenu ili proračun, teret dokaza snosi prodavac.

(Kurir.rs/R. K.)