Pored već oprobanih mahinacija za obmanu kupaca, trgovci su smislili i neke nove metode koje građani sve učestalije prijavljuju udruženjima za zaštitu potrošača.

Najnovija prevara pojedinih registrovanih trgovca koji prodaju garderobu, obuću i druge proizvode je to što, po svemu sudeći, zahtevaju od zaposlenih da na svoje lično ime kupcu pošalju brzom poštom naručenu robu. Kupac tada ne dobije fiskalni račun kao dokaz o kupovini, pa nema mogućnost da se pozove na Zakon o zaštiti potrošača ukoliko nije zadovoljan proizvodom i želi da ga reklamira ili traži povraćaj novca.

Na drugoj strani, prodavac koji ne izda fiskalni račun šteti državu zbog utaje poreza.

mladen-alfirovic.jpg
Foto: Printscreen/Youtube/ kanal9tvns

Mladen Alfirović iz pravnog tima Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) potvrđuje za Kurir da ovakvo nesavesno ponašanje prodavaca u poslednje vreme uzima sve više maha.

- Potrošači nam se javljaju i objašnjavaju kako su onlajn poručili neki proizvod preko interneta od određene registrovane firme, a da im taj proizvod stigne preko neke kurirske službe od nekog drugog fizičkog lica, a ne od firme od koje je potrošač poručio proizvod. Mi smo istraživali taj novi sistem trgovaca i pretpostavljamo da trgovci to rade preko svojih zaposlenih, koji na svoje ime isporučuju proizvode firme - naveo je Alfirović i dodao:

- Samim tim potrošač nema nikakvog dokaza da je kupio robu od te firme i zbog toga nema nikakvo pravo da se pozove na Zakon o zaštiti potrošača. Alfirović ističe da su se trgovci vešto uigrali i da idu u korak s vremenom kako je onlajn kupovina sve više u ekspanziji.

- Na ovaj način trgovci uvećavaju svoj profit i štete državu, jer utaje porez i jako je teško ući im u trag. Tržišna inspekcija treba da utvrdi prekršaj, a kazne za pravno lice u ovom slučaju su od 300.000 do 2.000.000 dinara - naglašava Alfirović.

Kurir.rs/ A. K.