PAZITE! TRGOVCI IMAJU NOVU METODU KOJU POTROŠAČI SVE ČEŠĆE PRIJAVLJUJU: Ovom prevarom štete i državi i kupcima
Pored već oprobanih mahinacija za obmanu kupaca, trgovci su smislili i neke nove metode koje građani sve učestalije prijavljuju udruženjima za zaštitu potrošača.
Najnovija prevara pojedinih registrovanih trgovca koji prodaju garderobu, obuću i druge proizvode je to što, po svemu sudeći, zahtevaju od zaposlenih da na svoje lično ime kupcu pošalju brzom poštom naručenu robu. Kupac tada ne dobije fiskalni račun kao dokaz o kupovini, pa nema mogućnost da se pozove na Zakon o zaštiti potrošača ukoliko nije zadovoljan proizvodom i želi da ga reklamira ili traži povraćaj novca.
Na drugoj strani, prodavac koji ne izda fiskalni račun šteti državu zbog utaje poreza.
Mladen Alfirović iz pravnog tima Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) potvrđuje za Kurir da ovakvo nesavesno ponašanje prodavaca u poslednje vreme uzima sve više maha.
- Potrošači nam se javljaju i objašnjavaju kako su onlajn poručili neki proizvod preko interneta od određene registrovane firme, a da im taj proizvod stigne preko neke kurirske službe od nekog drugog fizičkog lica, a ne od firme od koje je potrošač poručio proizvod. Mi smo istraživali taj novi sistem trgovaca i pretpostavljamo da trgovci to rade preko svojih zaposlenih, koji na svoje ime isporučuju proizvode firme - naveo je Alfirović i dodao:
- Samim tim potrošač nema nikakvog dokaza da je kupio robu od te firme i zbog toga nema nikakvo pravo da se pozove na Zakon o zaštiti potrošača. Alfirović ističe da su se trgovci vešto uigrali i da idu u korak s vremenom kako je onlajn kupovina sve više u ekspanziji.
- Na ovaj način trgovci uvećavaju svoj profit i štete državu, jer utaje porez i jako je teško ući im u trag. Tržišna inspekcija treba da utvrdi prekršaj, a kazne za pravno lice u ovom slučaju su od 300.000 do 2.000.000 dinara - naglašava Alfirović.
Kurir.rs/ A. K.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore