DANAS JE MEĐUNARODNI DAN KAFE: Kafopije slave praznik, ali brige su velike! CENA DOSTIGLA ISTORIJSKI MAKSIMUM!
Situacija je kritična i rođendan neće vratiti osmehe na lica bilo kome u kafe svetu. Jednostavno, nezapamćena suša u Brazilu, a zatim i mrazevi u zemlji koja je glavni izvoznik kafe su osakatili kafe tržište i biće pravo čudo ako se situacija popravi u narednih pet do deset godina, kaže Bojan Đorđević
Međunarodni dan kafe, koji se tradicionalno širom planete praznuje 1. oktobra, već šest godina, uveseliće samo na trenutak kafopije.
Razloga za slavlje nema, pošto je cena omiljenog napitka dostigla istorijski maksimum na tržištu, tako da je izvesno da dolaze teški dani za sve u industriji kafe, u kojoj posredno ili neposredno radi čak 125 miliona ljudi.
Sigurno je da će biti potrebno nekoliko godina da se tržište vrati na „zelenu granu“, a jedan od kafe esperata u regiji Bojan Đorđević sa dosta brige proslavlja „kafe rođendan“.
"Situacija je kritična i rođendan neće vratiti osmehe na lica bilo kome u kafe svetu. Jednostavno, nezapamćena suša u Brazilu, a zatim i mrazevi u zemlji koja je glavni izvoznik kafe su osakatili kafe tržište i biće pravo čudo ako se situacija popravi u narednih pet do deset godina.
Pandemija je, takođe, učinila svoje, tako da zbog manjka radnika, logistike, socijalnih nemira u Kolumbiji, poremećenog transporta i još mnogih problema, kafa postaje preskupa na berzi i više je nego očigledno da će svi ti događaju da se odraze na kupca u marketima ili lokalima.
Čak su cene povećale i države u kojima nije bilo većih problema, ali su iskoristili situaciju“ , jasan je Đorđević.
Očekuje se da u narednih nekoliko dana cene svih kafa osetno „skoče“, što će sigurno dovesti do toga da ugostiteljstvo i proizvođači kafe dožive još jedan udarac.
"Sigurno je da će cena šoljice kafe biti veća u kafićima i kafeterijama, a jasno je da će kafopije da dožive šok kada vide koliko košta domaća kafa u komšijskoj radnji. Zbog pandemije prodaja kafe aparata za kućnu upotrebu je skočila više od 40 odsto ali i njih će iznenaditi cena kada sledeći put naruče kapsule ili ćalde“.
Čak ni velike kompanije u Srbiji i regionu nisu imali prostora da zaštite potrošače, dok su „mali igrači“ pred velikim problemima.
"Pravo je čudo da male pržionice i makro sistemi još uvek mogu da se bore. Pandemija i novonastala situacija u svetu, a posebno u Brazilu, donela je mnogo problema, a zbog kovid situacije potrošnja je znatno pala. Velike komapnije poput imaju veliku želju da cenu budu na starom nivou, ali nisu uspeli da kupac ne oseti novonastalu situaciju na kafe tržištu.
Njiihov trud je za pohvalu, ali je čudno što je Srbija jedna od retkih zemalja u regionu gde se kafa smatra za akciznu robu i doživljavaju je kao luksuz. Sa druge strane, kafa je deo potrošačke korpe... Čudno, zar ne? “, pita se Bojan Đorđević.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore