POVODOM CINS-OVIH NAPADA NA KOMPANIJU WIRELESS MEDIA I REPUTACIJU NJENOG VLASNIKA
Sa žaljenjem konstatujemo da je neprofesionalnu i tendencioznu objavu pod naslovom „Prikrivene donacije: Kako firma Igora Žeželja kreira kampanje naprednjaka“ plasirao CINS. Smatramo nedopustivim da organizacija koja se finansira iz donacija za istraživačko i profesionalno novinarstvo, u svom „istraživačkom“ tekstu transparentne projekte, koji su javno dostupni, predstavlja senzacionalistički i manipulativno kao svoje otkriće te se nameće pitanje šta je stvarni motiv ovakvog napada i u čijem je on interesu.
Wireless Media poštuje pravo medija da istražuju i pitaju sve što bi moglo da bude od javnog značaja i nikada se nije dogodilo da bilo koji medij ostavi bez odgovora. Tako je bilo i ovaj put, odgovoreno je na svih deset pitanja CINS-a uz zahtev da odgovor bude objavljen u celosti. Iz nejasnih razloga, suprotno etičkim standardima novinarske profesije, izostavili su značajne činjenice koje su im dostavljene kao odgovor na postavljena pitanja, a tekst je opremljen u tabloidnom maniru. Stavljen je tzv. klikbejt naslov u kojem se diskredituje vlasnik kompanije, iznet je niz neistina sa pozivanjem na nepoznate izvore, uz očiglednu manipulaciju činjenicama, a sagovornici koje citiraju su iskorišćeni jer je očigledno da nisu upoznati sa detaljima projekta. Zbog svega navedenog, a u interesu javnosti, pozivamo CINS da objavi dostavljene odgovore u integralnoj verziji, u skladu sa etičkim standardima.
U okviru teksta objavljena je i prezentacija projekta u kojoj su detalji koji se mogu svrstati u intelektualno vlasništvo kompanije. Iako rado delimo naše znanje, ovde je reč o neovlašćenom objavljivanju poslovnih podataka koji, budući da projekat nije finansiran javnim sredstvima, predstavljaju poslovnu tajnu. Činjenica je da objavljivanje ove prezentacije ide nama u prilog, jer se vidi profesionalnost kompanije, ali je činjenica i da nisu tražili dozvolu za objavu. Naglašavamo da ih zbog toga nećemo tužiti, jer bismo im verovatno i dozvolili da je objave, da su nas pitali.
Postavlja se pitanje šta je motiv za ovakve postupke CINS-a. Pokušavajući to da otkrijemo, pažljivo smo pratili čemu je poslužila njihova objava i ko ju je iskoristio za svoje interese. U istom danu mediji u vlasništvu Junajted medije i zaposleni u Multikom grupi su pokrenuli kampanju i, već tendencioznu vest protiv našeg poslovnog sistema, dodatno predstavili negativnom. Posebno zabrinjava što se kampanji priključio Istinomer, koji se takođe finansira od strane donatora, koji je u istom danu objavio profil vlasnika naše kompanije sa tendenciozno izvučenim pasusom iz CINS-ovog teksta.
Pozivamo CINS i Istinomer da se isključe iz koordinisanog napada naše direktne konkurencije, Junajted medije i Multikom grupe. Takođe, pozivamo donatore da preispitaju svrhu korišćenja svojih donacija.
Apelujemo na medijska udruženja i organizacije da obrate pažnju na koordinisani nastup medija u vlasništvu Junajted medije, Multikom grupe i njima bliskih političkih aktera, i da na iste ne nasedaju već adekvatno i profesionalno reaguju.
Junajted mediji i Multikom grupi poručujemo da ćemo poslovno ostati njihova konkurencija a da će se mediji u našem vlasništvu odupreti njihovom pritisku, ostati nezavisni i da, ni po koju cenu, neće postati skriveni ili formalni deo njihove medijske koncentracije (N1, Nova S, Danas, Direktno i ostali skriveni partneri).
Za one koje zanima istina o projektima:
Svrha pilot-projekata koje smo realizovali u saradnji sa navedenim gradovima nije promocija stranke ili ličnosti, već razvoj komunikacionih platformi sa fokusom na povećanje transparentnosti rada gradskih uprava, informisanje o projektima, lokalnim dešavanjima i kulturno-istorijskim zanimljivostima, ostvarenje dvosmerne komunikacije sa građanima, te kanalisanje emocije prema gradu kroz priče o sugrađanima koji žive, rade i stvaraju u ovim lokalnim samoupravama.
Ovi projekti su važni i neophodni gradskim upravama, bez obzira na stranačku pripadnost, a smatramo da je važno da javnost razume kakav je naš interes da ih realizujemo.
Nastali su po ugledu na razvijene evropske opštine/gradove i deo su šireg CSR projekta pod nazivom Poznajemo Srbiju, koji pripremamo u okviru našeg poslovnog sistema. Pored društvene odgovornosti, imamo jasan i značajan poslovni interes, jer kroz rad na ovim projektima razvijamo usluge i softverske alate prilagođene za lokalne samouprave. Na osnovu pilot-projekata, razvili smo platforme koje su deo naše komercijalne ponude u celom regionu i u sledećih par meseci očekujemo saradnju sa komercijalnim klijentima, koji uslugu finansiraju sami ili iz brojnih EU i drugih dostupnih fondova koji podržavaju ovakve platforme.
Činjenica je da naše opštine/ gradovi još uvek ne mogu da priušte ovakve platforme, a smatramo da je od javnog značaja da njihov rad bude transparentan te da i oni i donatori treba da razumeju značaj ulaganja u ovakve projekte. Verujemo da bi i CINS-ovi donatori mogli da imaju taj interes jer je reč o platformama koje omogućavaju transparentan rad lokalnih samouprava, promovišu isključivo dobre vrednosti i dijalog sa građanima.
Objavu CINS-a vidimo kao pokušaj da se obesmisle odlični i veoma društveno korisni projekti na koje smo mi ponosni, a kakvim se hvale metropole poput Londona, Pariza i brojne druge. Da je reč o vrhunskim proizvodima, između ostalog, govori i činjenica da je projekat „Beograd živi“ osvojio prestižnu nagradu za najbolji sajt i bio u najužoj konkurenciji u još nekoliko kategorija na jednom od najznačajnijih događaja iz oblasti digitala, IAB Mixx Awards 2018. godine.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore