I UKOLIKO IZGUBITE FISKALNI RAČUN IPAK MOŽETE DA REKLAMIRATE ROBU: Evo šta vam može pomoći, A OVO JE NEOPHODNO DA IMATE
U našoj zemlji gotovo svi trgovci radi prihvatanja reklamacije od kupca odmah na uvid traže fiskalni račun, ali i potrošači koji nisu skloni čuvanju ovih isečaka mogu biti mirni jer kao dokaz o kupovini mogu da prilože i druge potvrde.
U tu svrhu može da posluži potvrda iz banke ako ste pisali ček ili provukli karticu, možete trgovcu da priložite garantni list kao dokaz da ste robu kupili baš kod njega sa satnicom kupovine, a možete i da tražite prodavcu da pronađe u svojoj evidenciji dokaz da je upravo kod njega tog dana kupljen određeni proizvod, objašnjavaju za Kurir predstavnici udruženja za zaštitu potrošača.
Iz udruženja navode da im konstantno stižu pitanja potrošača da li je fiskalni isečak jedini uslov da trgovac razmotri prigovor kupaca, budući da se načini reklamacije robe znatno razlikuju od radnje do radnje. Pojedini trgovci, kako navode, insistiraju da bez računa nema reklamacije, dok neki drugi imaju liberalniji i tolerantniji odnos s potrošačima.
U to se i sama uverila Beograđanka Žaklina Milić, koja je pokušala da posle 10 dana od kupovine vrati haljinu jer je nakon jednog nošenja pukla po šavovima.
- Prodavac nije uvažio reklamaciju jer nisam imala fiskalni račun. Obratila sam se udruženjima potrošača i dobila informaciju da je takav postupak nezakonit. Svaki trgovac je u obavezi da čuva kopiju fiskalne trake tri godine i na njoj se može utvrditi vreme kupovine prezentovanjem nekog drugog dokaza, poput slipa ili izvoda. Kada sam im na to ukazala, trgovac mi je na kraju vratio novac - rekla je Milićeva za Kurir.
Mladen Alfirović, pravnik u organizaciji potrošača Efektiva, rekao je za Kurir da je fiskalni isečak najbolji dokaz o kupovini, a ukoliko ga je kupac izgubio, onda pri reklamaciji može da mu pomogne neka druga potvrda o kupovini na kojoj stoje satnica, datum i lokacija radnje u kojoj je roba kupljena.
- To može biti slip ukoliko je potrošač proizvod platio karticom, izvod iz banke ili garantni list, koji je takođe dokaz o kupovini. Trgovac je dužan po zakonu da dve godine čuva evidenciju o prodaji, ali ako dođete bez računa da reklamirate robu, on nije u obavezi da prelistava evidenciju i može odmah da odbije da reklamira robu. Međutim, ukoliko imate neku od ovih potvrda, zakon trgovca obavezuje da kupcu izađe u susret i da mu uvaži reklamaciju - objasnio je Alfirović i dodao:
- Ako je u pitanju tehnička roba, tu može da posluži i garancija. Ukoliko je roba plaćena čekom, onda postoji trag da je kupljena kod određenog trgovca. Tada potrošač može da zatraži od banke potvrdu o transakciji i da je donese trgovcu kako bi on u svojoj evidenciji pronašao dokaz o kupovini.
Kurir.rs/ Aleksandra Kocić
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore