SUKOB ZBOG ZAKONA O OBRAZOVANJU: U gimnaziji po 35 đaka u odeljenju sa 17 predmeta, a u stručnim školama druga priča, SVE STIŽU
Predlog Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja kojim se umanjuje broj ocenjivanja po polugodištu za osnovce i srednjoškolce, redefinišu ovlašćenja Foruma roditelja i novčano kažnjavaju ustanove koje na početku školske godine nisu pustile himnu "Bože pravde", izazvao je podelu stručne javnosti.
U debati Kurir televizije, svoja mišljenja su sukobili Ana Dimitrijević, potpredsednica Foruma beogradskih gimnazija koja je saglasna sa izmenama, uz oređeni broj predloženih amandmana, dok Milorad Antić, predsednik Foruma srednjih stručnih škola, ne misli da su promene pozitivne.
"Ovo je realnije s obzirom na broj učenika u odeljenju, gde ih je i do 35 a imamo po 17 predmeta. Nezavisno od pandemije, u pandemiji je četiri ocene u polugodištu je neizvodljivo, ali i u regularnim uslovima imamo velika odeljenja u gimnazijama, tako da je teško tamo gde nema pismenih da postignete te četiri ocene. Nedostaje vam jedna ocena, pa je dajete na aktivnost, pa malo izmišljate, nećete da oštetite đaka, pa gledajete prosek i dobija se nerelana slika", objasnila je ona.
Ana Dimitrijević je naglasila da je Forum beogradskih gimnazija uputio dopis da se Predlog izmene dopuni amandmanima.
"Forum traži da se kroz amandmane broj ocena u polugodištu biti proporcijalan broju časova nedeljno. Tako bi učenici slušaju do dva puta nedeljno bili u obavezi da ocene učenike najmanje dva puta po polugodištu, nastavnici čiji predmet učenici slušaju tri puta nedeljno tri puta po polugodištu, dok bi iz predmeta koje slušaju četiri i više puta nedeljno učenici bili ocenjivani najmanje četiri puta po polugodištu. Niko nama ne brani da imamo i sedam ocena ako postignemo", istakla je Dimitrijević.
Antić izmene ocenjuje kao loše.
"Predlagač je izmenu obrazložio da mnogo dece ide na razredni ispit. Ako posmatrate u srednjim školama, 80 odsto dece koja idu na razredni ispit nisu bolesna, nego beže, nabavljaju lažna opravdanja i manipulišu ocenama. Svi znamo da je veći broj ocena ona validnija. Ako učenik redovno dolazi, trudi se i zalaže, plus pismeno i usmeno ocenjivanje, ne vidim da ne možemo da damo četiri ocene", objasnio je Antić i dodao da se i nastavnici na ovaj način ne stignu dovoljno da se bave učenikom, te da je po njemu ovo korak nazad.
Njemu se ne dopada ni predlog Forum beogradskih gimnazija o reciprocitetnoj meri.
Ani Dimitrijević zaključila je da nastavni plan i program u gimnazijama preopterećen, a da je olakšica u srednjim stručnim školama praktična nastava.
Kada je reč o himni, Dimitrijvić smatra da joj se ne dopada nametanje patriotizma, koje bi trebalo da se uči na drugačiji način. Antiću se ideja dopada, ali da je ove godine sve odrađeno brzinski i nakaradno.
(Kurir.rs)
VUČIĆ I LAVROV RAZGOVARALI TELEFONOM O 3 VAŽNE TEME: Upoznao sam ministra da Priština pokušava da Srpskoj listi zabrani učešće na predstojećim izborima