SRBIJA ZAVIJENA U CRNO, 16 OSOBA STRADALO ZA 5 DANA! Okanović: Saobraćajne nezgode glavni uzrok za SMRT MLADIH
U saobraćajnim nezgodama poginulo je čak 16 osoba za pet dana, a tokom decembra je među poginulima čak 12 osoba mlađih od 24 godine, pokazuju zvanični podaci Ministarstva unutrašnjih poslova.
PRATITE UŽIVO USIJANJE NA OVOM LINKU!
Uprkos apelima da se vozi oprezno, uz prilagođenu brzinu, bez alkohola i s vezanim pojasom, dešava se da baš nepoštovanje ovih propisa izazove katastrofalne udese u kojima se gube životi.
Šta pokazuje statistika o uzrastu poginulih? Koji su najčešći uzroci stradanja? Kako motivisati učesnike saobraćaja da se savesno ponašaju i poštuju pravila?
Na ova pitanja odgovor su nam dali Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja i urednik portala Kurir.rs Mladen Radulović.
- Možemo posmatrati sve ove događaje kao posebne, ali nažalost oni su samo jedni od uobičajenih. Ljude zanima koji je uzrok tih nezgoda, a mi posmatramo malo dublje zašto dolazi do toga. Brojke koje su zabrinjavajuće su sledeće, saobraćajne nezgode su glavni uzrok za smrt mladih, znači ne bolest ili nešto drugo. Tehnička ispravnost vozila je takođe veliki uzrok kao i nebezbedni putevi. Moramo mlade da obrazujemo putem obrazovanja i medijskih kampanja - rekao je Okanović gostujući u emisiji "Usijanje" na Kurir televiziji.
- Već treći dan stižu najcrnje vesti na našem portalu. Svi gledamo da li je moguće da se sve ovo dešava u Srbiji, pitamo se gde je kraj ove crne serije. Ne pamtim kada se dogodila ovako crna serija, da se ovako iz dana u dan gine. Nadležni hitno moraju da se dozovu pameti, da sednu za sto i sagledaju gde greše - kaže Radulović.
Okanović smatra da represiju treba usmeriti na mestima gde je povećan broj stradalih, a ne gde je najzgodnije da se ljudi novčano kažnjavaju.
- Nije važno samo kolike su kazne zaprećene, već represiju treba usmeriti gde je povećan broj stradalih, a ne gde je najzgodnije da se ljudi kažnjavaju. Radarske kontrole treba pojačati, treba apelovati da se koriste dečija sedišta i naravno pojas. Momci iz Novog Pazara koji su poginuli, da su imali pojas preživeli bi. Zašto ta četiri momka nisu imali pojas, šta je to sistem uradio pa da je stepen upotrebe pojasa tako nizak. Na zadnjem sedištu je korišćenje pojasa na nivou statistične greške. Oni su znali da treba da nose pojas, ali njima niko nije objasnio da moraju da ga nose, tu je zakazao obrazovni sistem - kaže Damir Okanović.
Okanović je ustupio ekipi Usijanjauznemiravajuće fotografije sa lica mesta saobraćajnih nesreća, kako bi se slikovito objasnilo koliko fatalni ishod može imati nenošenje pojasa ili neprilagođena brzina.
- Brzinu treba prilagoditi uslovima na putu, ako vozite 90km/h vi ne možete reagovati na vreme. Jedan od najbitnijih faktora u vožnji su mobilni telefoni, nedovoljna pažnja, umor. Za sekund može doći do velike opasnosti. Pre svega, važan faktor u vožnji je da sve vreme fokus bude na vožnji i da brzina bude prilagođena uslovima na putu - kaže Radulović.
Okanović kaže da nagli rast statistike poginulih u saobraćaju kreće kada deca završe OŠ.
- Kako je dete starije, tako raste i opasnost. Problem je što nagli rast počinje onda kad deca završavaju osnovnu školu, za to je kriv obrazovni sistem. Mora da se radi sa decom i mladima. Naše kazne nisu male i nisu rešenje. Zamislite da imate dete koje ne vaspitavate 15 godina, i kažete mu kad napuni 15 "Sad ću da te kaznim". To ne ide tako, već se godinama radi sa decom - objasnio je Okanović.
Kurir.rs/M.Lekić
Bonus video:
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore