DA PRIPREMITE AUTO ZA ZIMU TREBAĆE VAM DO 200 EVRA: Za popravku kvarova možete da bacite mnogo više! RAČUNICA JE JASNA
Majstori upozoravaju da je bolje opremiti vozilo pre ledenih dana i uložiti manje para, jer kvarovi mogu da koštaju i po nekoliko hiljada evra
Vozači koji žele da njihov automobil bezbedno prezimi mraz, sneg, led i lapavicu morali bi što pre da ga pripreme odgovarajućom opremom i preparatima za zimu, jer bez toga temperature u minusu mogu da izazovu skupe kvarove, ali i ozbiljne posledice.
Računica Kurira pokazuje da je za osnovnu zimsku pripremu automobila potrebno do 200 evra, a majstori upozoravaju da kod nepripremljenog vozila zimi prvo strada motor, čija popravka košta i više od 1.000 evra!
Auto-mehaničar Tomislav Milić (54) objasnio je za Kurir kako se čuva "zdravlje" automobila, šta treba uraditi pre zime kako vozači ne bi imali problema sa paljenjem, proklizavanjem, otključavanjem vozila.
- Najvažnija zimska oprema su sve četiri zimske gume. Takođe, treba srediti sve pukotine na staklima jer su one veliki rizik zbog razlika u temperaturi. Na temperaturnim razlikama staklo se širi i tako dovodi do pukotina koje se više ne mogu popraviti - kaže on i dodaje:
- Proveriti antifriz, koji treba menjati na svake dve godine. Ako ga imate u vozilu, meračem treba ispitati njegove tačke zamrzavanja. Ako se desi da se ova rashladna tečnost zaledi, posledice su katastrofalne po sam motor vozila. Motor u zimskom periodu teško postiže radnu temperaturu, uvek treba dobro da se zagreje pre polaska. Njegova popravka može da košta i više od 1.000 evra zavisno od automobila.
Milić navodi i da zimi treba izbegavati kratke rute jer tada auto radi pod režimom u kom je ulje znatno hladnije od potrebnog.
- Treba zameniti i metlice brisača ako su istrošene, jer su zadužene za uklanjanje vode i snega sa šoferšajbne - kaže naš sagovornik i ističe da obavezno treba zameniti akumulator na vreme ukoliko nije u potpunosti ispravan, jer se on zimi najviše i troši.
- Ukoliko se pre ledenih dana ne sredi limarija na automobilu, sva oštećenja pod udarom soli i rizle na putevima dovešće do korozije. Male ogrebotine mogu se zaštititi i korektorom ili auto-lakom, jer je glavni cilj sprečavanje korozije - kazao je Milić, dodajući da treba zameniti i tečnost za kočnice ako je starija od dve godine.
- Zbog leda može doći do proklizavanja, zanošenja, pa i gubitka kontrole nad vozilom, zato je ova tečnost jako važna.
Prema njegovim rečima, radi dobre preglednosti vozač mora u vozilu da ima tečnost za pranje šoferšajbne sa niskom temperaturom mržnjenja, a koja se kupuje gotova ili se meša sa vodom.
- Takođe, motor je uvek najbitniji, a da biste mu omogućili da lakše funkcioniše, morate da zamenite filtere vazduha, goriva i kabine. Zimske gume se stavljaju na početku sezone, ali za njih su potrebne i čelične felne koje štite od oštećenja i soli. Pre zime treba proveriti i kontrolu motora, filtera, svećica i ulja u nekom servisu - naglasio je majstor, ističući da u gepeku uvek mora da stoje lanci za sneg.
Kurir.rs/ A. K.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore