Protekla godina bila je veliki izazov za globalnu ekonomiju, ali Srbija je do sada pokazala da je u stanju da se nosi sa ekonomskim posledicama nastale korona-krize. Atraktivna za evropsku industriju i strane investicije, naša zemlja je završila kao treća u Evropi po privrednom rastu tokom pandemije, a otvaranje i unapređenje poslovanja velikih preduzeća i fabrika umnogome je doprinelo da se nađemo na tom mestu.

Jedna od takvih kompanija svakako je Mecafor iz Kikinde poznata po svojim društveno odgovornim aktivnostima u okviru kojih obezbeđuje sredstva za kupovinu opreme i inoviranje zdravstvenih ustanova u lokalnoj zajednici i učestvuje u poboljšanju kvaliteta života svojih sugrađana. U prethodnih pet godina Kikinda je znatno napredovala u otvaranju novih pogona, investicije se realizuju svake godine, a za izgrađene industrijske zone u gradu očekuju se novi projekti i dolazak stranih ulagača.

“Mecafor” konstantno ulaže u razvojne kapacitete, pa je tokom 2020. godine izgradio pogon od oko 3.000 kvadratnih metara i započeo proizvodnju delova za avio industriju. Kompanija zapošljava oko 140 radnika, a plan je da za tri godine ima 300 zaposlenih.

Kompanija Mecafor posluje u Kikindi od 2016. godine, a ova francusko-srpska firma uložila je preko tri miliona evra za izgradnju pogona koji znači novi početak moderne kikindske privrede i u kom će se proizvoditii delovi oko turbina za reaktore aviona, uz preciznu mašinsku obradu.

"Mecafor products" deo je grupe La Fonte Ardennaise iz Francuske koja poseduje desetak fabrika koje se bave mašinskom obradom i sklapanjem delova za automobilsku industriju, a komponente koje proizvodi ova kompanija koriste se za izradu najpoznatijih marki vozila.

Posluju sa svetskim brendovima u svetu automobilske industrije i poljoprivrede i među tri su najveća evropska proizvođača metalnih delova za automobilsku indstriju koja od izbijanja pandemije kuburi sa delovima za automobile.

Situacija je trenutno takva da novi automobil moraju da se čekaju po nekoliko meseci, a do godinu dana čekaju kupci luksuznih vozila zbog nedostatka delova i glavnih komponenti.

Proizvođači smanjuju proizvodnju zbog nedostatka glavnih komponenti, posebno čipova, nestašica novih vozila sve više uzima maha, a cena polovnjaka značajno je skočila, sa tendencijom daljeg rasta.

Svi su izgledi da će politika popusta auto kuća u skorije vreme biti revidirana, pa svako ko u 2022. godini bude poželeo novo vozilo moraće to dobro i da plati jer stručnjaci kažu da je “tržište poludelo”. Novi automobili će se uskoro prodavati sa minimalnim popustima ili bez popusta, ali polovnjaci koji su već skuplji za oko 15 odsto mogli bi još više da poskupe.

Prema zvaničnim podacima, Nemci su za kupovinu polovnog automobila u 2021. godini u proseku izdvajali 14.730 evra, što je 19 odsto više nego 2019, a slična situacija zadesila je i srpske vozače koji sve teže dolaze do željenih polovnjaka po realnoj ceni.