U celoj Srbiji ima svega oko 200 novih automobila koje kupci bez čekanja mogu da kupe i odmah voze!

Pre epidemije korone saloni najvećih proizvođača automobila uvek su na lageru imali i po nekoliko stotina vozila, sada je situacija drastično drugačija, pa kupci gotovo za sva nova vozila moraju da čekaju od šest meseci do više od godinu i po dana!

Više kupaca nego vozila

Kolika je nestašica četvorotočkaša na tržištu najbolje govori podatak da ‘Pežo', 'Dačija' nemaju ni jedno jedino vozilo na lageru u Srbiji , dok mnogi dileri imaju samo po nekoliko automobila koje kupci mogu odmah da odvezu. Prema dostupnim podacima, 'Audi' svojim kupcima trenutno može da ponudi svega 57 vozila, BMW 37, dok 'Volvo' na lageru ima 30 novih automobila.

Nemaju problem

TOJOTA OBEZBEDILA BRZU ISPORUKU

"Tojota Srbija" nema problem sa nestašicom vozila, potvrđuju u ovoj kompaniji.

"Tojota Srbija" tenutno ima više vozila na lageru ili za brzu isporuku. Model C-HR dostupan je odmah, "jaris" i "proace city" već od marta, dok se za danas naručenu "korolu hečbek" ili "turing sports" dolazak očekuje u maju. U aprilu ćemo lager proširiti potpuno novim krosoverom "ajgo X", a kad već pominjemo novitete za 2022. godinu - u septembru će stići i novi model "korola kros". Naručeni RAV4 i "hajlender" bili bi dostupni od maja, a "jaris kros" u junu. "Korola sedan", "kamri", "proejs" i "preoejs verso" u julu, dok bi se "lend kruzer" čekao do avgusta. Nešto duži rok isporuke je za veoma traženi "hajlaks", koji bi mogao da se dobije u decembru. Naravno, sve ovo odnosi se na vozila koja su planirana za lager od strane "Tojote Srbija" i njenih ovlašćenih partnera, a za posebne zahteve kupaca u vezi motora, paketa opreme i boje rok isporuke utvrđuje se na osnovu mogućnosti proizvodnje - za svaku porudžbinu pojedinačno. Kada je reč o isporuci naših vozila važno je naglasiti kako se lager "Tojote Srbija" nalazi u luci Kopar i da je za transport, carinjenje i pripremu vozila potrebno određeno vreme – u proseku desetak dana - objašnjava Aleksandar Andrić, portparol srpske "Tojote"

Aleksandra Đokić iz “Auto Čačka' napominje da na lageru trenutno imaju sve modele "škode", ali da količine variraju iz dana u dan.

Proces nabavke novih vozila je usporen, ali se odvija. Na lageru najviše imamo modele "superb", "kodijak" i "karok", dok modela "skala", "kamik" i "oktavija" ima znatno manje. Vozila svakodnevno stižu i odlaze sa lagera, tako da se njihov broj stalno menja - kaže sagovornica.

Regionalni direktor prodaje ‘Mazde' Slobodan Marjanović kaže da trenutno nema vozila koja mogu odmah da se preuzmu. Broj zainteresovanih kupaca je i dalje dosta veći od broja dos tupnih automobila.

- Broj vozila na lageru se menja iz dana u dan, a trenutno imamo nekih dvadesetak automobila. I to su samo modeli "CX-30" i "mazda 3". Neki od njih su već u Srbiji, a neka vozila su još u transportu, pa bi kupci mogli da ih preuzmu za mesec dana. Ostalih naših modela nema, pa se na njih čeka od dva do šest me- seci. I kod nas je ista situacija kao i kod drugih, pandemija je uticala na auto-industriju, a prema procenama, malo bolju situaciju možemo očekivati tek krajem godine - istakao je Marjanović.

I Ivana Ranđelović iz 'Renoa' kaže da je broj vozila na lageru mali, ali da kupci najprodavanijeg modela ‘klio' ne moraju da čekaju na isporuku.

- Kao i svi ostali brendovi, i mi osećamo posledice krize uzrokovane nedostatkom komponenata. Ipak, naš najprodavaniji model 'klio' nije ugrožen i njega imamo na lageru za isporuku odmah. I drugih modela imamo kod pojedinih dilera, a veću dostupnost vozila očekujemo u toku marta i aprila. Interesovanje za naše modele je visoko, ali naši kupci imaju razumevanja i spremni su da određene modelei verzije sačekaju koliko je potrebno - napomenula je ona.

(Kurir.rs/Informer)