SRPSKI VOZAČI ZAROBLJENI NA UKRAJINSKO-RUMUNSKOJ GRANICI, PONESTAJE IM HRANE I VODE! Čekaju u koloni više od 80 SATI!
Krizni štab Privredne komore Srbije u stalnom je kontaktu s vozačima u Ukrajini i u saradnji s diplomatsko-konzularnim predstavništvima pokušava da pronađe rešenje za povratak u Srbiju
Vozači kamiona iz Srbije, ali i drugih zemalja, koji se uglavnom vraćaju iz Ruske Federacije, zaustavljeni su na graničnim prelazima Ukrajine. Na prelazu Đakovo-Halmeu, koji razdvaja Ukrajinu i Rumuniju, nalazi se tridesetak srpskih kamiona koji su u koloni zarobljeni više od 80 sati, kaže za Kurir vozač iz Čačka Dragan Belošević.
- Mnogi naši vozači više nemaju novca. Ponestaje nam hrane i vode. Držimo se zajedno i jedni drugima pozajmljujemo novac kako bismo mogli da kupimo hranu. Ovde nema toaleta i veoma je hladno. Grejemo se u kabini - kaže Belošević i dodaje:
- Na granici ne dozvoljavaju da prođu kamioni koji prevoze robu iz Rusije. Obratili smo se našim firmama, koje su reagovale, a u kontaktu smo i s Privrednom komorom Srbije - ističe Belošević i objašnjava da je problem što mnogim vozačima ponestaje goriva, a u Ukrajini ne dozvoljavaju da se sipa više od 20 litara po vozilu jer je ratno stanje.
I Dragan Lazović, jedan od naših vozača koji su trenutno zarobljeni u kolonama na granici Đakovo-Halmeu kaže za Kurir da su na samoj granici nalazi četrdesetak srpskih kamiona.
- U selima koja su blizu granice ima oko stotinak naših kamiona. Pet dana smo zarobljeni ovde. Ponestaje nam vode i hrane pa odlazimo do obližnjeg sela da kupujemo. Gorivo nam je veliki problem, mnogima su rezervoari skoro prazni. Otežana je i komunikacija. Nemamo gde da dopunimo telefone, nemamo interneta - kaže Lazović.
Iz Privredne komore Srbije saopštili su da je krizni štab PKS u stalnom kontaktu s vozačima u Ukrajini i u saradnji s diplomatsko-konzularnim predstavništvima pokušava da pronađe rešenje za povratak u Srbiju. Predsednik Grupacije za prevoz robe u drumskom saobraćaju PKS Miroslav Nikolić upozorio je da je situacija na terenu veoma složena i neizvesna kada je reč o transportu robe prema Ukrajini, Rusiji i Belorusiji.
- Tranzit kroz Poljsku je prohodan, ide se preko Belorusije do ruskog tržišta, velike su kolone, dugo se čeka na granicama. Puno je dezinformacija, situacija se menja iz časa u čas, posebno što se sankcije uvode na dnevnom nivou - istakao je Nikolić, direktor kompanije "Srboeksport", navodi se u saopštenju PKS.
Članovi UO, predsednici kompanija koje najviše posluju sa ruskim, ukrajinskim i beloruskim tržištem izneli su svoje probleme u poslovanju, od kojih su najveći transport robe, zaustavljeni kamioni na granicama, način plaćanja preko poslovnih banaka i pad rublje, kao i neizvesnost poslovanja u budućem periodu.
- U stalnom smo kontaktu sa transporterima i pokušavamo da rešimo logističke probleme samih vozača koji se nalaze u Ukrajini na graničnim prelazima prema Poljskoj, Rumuniji i Mađarskoj. Naša preporuka kompanijama je da budu veoma oprezne prilikom slanja nove robe na tržište Rusije i Belorusije, s obzirom na teškoće u transportu. Takođe, važno je da se reši problem naplate potraživanja, kao i korespondskih banaka, a nadamo se da će ova kriza biti rešena što pre - rekao je Mihailo Vesović, direktor Sektora za internacionalizaciju PKS, i dodao će PKS nastojati da pomogne kompanijama čije je poslovanje ugroženo na tržištima Rusije, Belorusije i Ukrajine da se preorijentišu na nova tržišta.
Kurir.rs/ A. K. - Denis Čeković
Bonus video:
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega