Vladimir Jevtić, doktor nauka u oblasti bezbednosti saobraćaja, istakao da godišnje na srpskim putevima pogine blizu 500 ljudi i naglasio da pojačana kontrola saobraćaja može dosta da pomogne.

Jevtić je u jutarnjem programu Kurir televizije naveo koja su sve pogrešna mišljenja ljudi u vezi saobraćaja i detaljno ih prokomentarisao.

- Da li je bolje da vas zaustavi policajac ili bandera? Ljudi uglavnom imaju neki negativan stav prema kontroli. Kontrole saobraćaja su samo deo saobraćajnog sistema za onu grupu vozača koji se ne ponašaju kako treba, a vozači koji se ponašaju kako treba apsolutno nemaju nikakav problem sa kontrolom. Imamo jednu grupaciju od 5-7%, a to su vozači koji voze sportske motocikle i imaju skrivene tablice. Kreću se brzinama koje su apsolutno nenormalne za grad, nasilničke, beležili smo da se u nekim trenucima kreću i do 200 kilometara na čas u gradu. Mi smo jako mala nacija da bi mogli da dozvolimo da nam pogine blizu 500 ljudi godišnje. Ove mere kontrole će doprineti da se smanji broj stradalih u saobraćaju - rekao je Jevtić u jutarnjem programu Kurir televizije.

111584-220325.01-12-35-11.still001.jpg
Foto: Kurir Televizija

Voditeljku Olju Lazarević interesovalo je, pošto većina vozača smatra da su ograničenja veoma striktna i da ih nije moguće poštovati, da li to mišljenje dele i stručnjaci.

Milan Tešić, iz agencije za bezbednost saobraćaja Republike Srpske, naveo je da ljudi u EU nemaju tu vrstu problema i da nikada ne postavljaju tu vrstu pitanja, već samo voze po ograničenju.

111584-220325.01-11-52-03.still002.jpg
Foto: Kurir Televizija

- Ako takvo pitanje postavimo bilo kom vozaču u EU, on će reći da stoji znak 40 ili 50 i da ne zna zašto bi vozio brže ako je to za bezbednost svih ostalih učesnika. Kod nas se postavljaju takva pitanja, mada je neko te znake postavio na osnovu istraživanja - rekao je Tešić.

VOZAČI, OPREZ!

Na teritoriji Srbije će do 27. marta trajati pojačana kontrola saobraćaja, a iz Ministarstva unutrašnjih poslova navode da će akcija biti usmerena na merenje brzine kretanja vozila.

Reč je o međunarodnoj policijskoj akciji "ROADPOL" koja se sprovodi u 30 evropskih zemalja kako bi se otkrivali saobraćajni prekršaji.

Iz MUP-a navode da su u okviru akcije u četvrtak, 24. marta sproveli "Speed Marathon", tokom kog je na svim najvažnijim putnim pravcima brzina bila merena neprekidno, odnosno 24 sata.

Jevtić je istakao koja su sve razmišljanja vozača u Srbiji i objasnio do kakvih posledica dolazi zbog takvih razmišljanja.

- Pri 50 kilometara na čas, vi prelazite 15 metara po sekundi. Pešački prelaz ima oko 5 metara. Zamislite, da vi mislite da pri 50 kilometara na čas možete da se zaustavite u mestu. Apsolutno to nije moguće. Čak se dešavalo da ljudi pričaju šta će mi pojas na malim brzinama. Na 11 kilometara na čas Norvežani su radili istraživanje. Bez pojasa, kad se držite samo za volan, pucaju podlaktice i to na 11 kilometara na čas trenutnog zaustavljanja, znači, kad na vas deluje trenutno usporenje gde imate kretanje unutrašnjih organa. Mi smo negde skloni da stalno mislimo da 100 kilometara na čas nije neka brzina. Verujte da šanse da preživite pri 100 kilometara na čas u čeonom sudaru su apsolutno promili, a da nemate zaštitni pojas - rekao je Jevtić.

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj osam za korisnike MTS Iris TV, m:SAT tv, Supernova, BeotelNet, Orion telekom, Pošta NET i Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme m:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Kurir.rs

Bonus video:

00:26
Saobraćajna nesreća kod Bora Izvor: Kurir televizija