Iako poslednjih godina raste broj pritužbi građana Srbije protiv banaka, statistika Narodne banke Srbiji pokazuje da skinut ili više naplaćen novac sa računa uspe da povrati tek svaki treći klijent.

Među njima je i Beograđanin D. P. koji je centralnoj banci podneo pritužbu na rad bankara nakon što mu je bivša žena skinula s računa čak 160.000 dinara iako već više od 13 godina nema ovlašćenje da raspolaže njegovim novcem.

transakcije-platne-kartice-banke-mobilno-bankarstvo.jpg
Shutterstock 

- Кorisnik D. P. iz Beograda podneo je pritužbu zbog toga što je banka postupila po nalogu njegove bivše supruge i s računa isplatila iznos od 160.000 dinara, iako bivša supruga nije bila ovlašćeno lice za raspolaganje sredstvima na računu, jer je njeno ovlašćenje opozvano pre više od 13 godina - navedeno je u najnovijem Izveštaju o rezultatima rada Sektora za zaštitu korisnika finansijskih usluga NBS.

Centralna banka dalje opisuje kako se banka za ovaj propust pravdala.

- Banka se izjasnila da je bivša supruga korisnika u aplikaciji banke evidentirana kao lice ovlašćeno za raspolaganje sredstvima na računu. U postupku po pritužbi, NBS je zatražila od banke da se dodatno izjasni, iznoseći stav da banka dokumentacijom predviđenom Opštim uslovima pružanja platnih usluga mora dokazati da je bivša supruga korisnika bila ovlašćena za raspolaganje sredstvima i da se ovlašćenje ne može dokazivati samo evidencijom u aplikaciji. Banka je korisniku vratila iznos od 160.000 dinara - navedeno je u izveštaju.

Slučaj Beograđanina D.P. samo je jedan od nekoliko primera nefer prakse banaka koje je NBS obelodanila u objavljenom dokumentu.

Banka odbila prigovor opljačkane klijentkinje

Na šalteru isplatili 2.000 evra uz falsifikovan potpis

foto: Shutterstock

Кorisnica S. R. iz Smederevske Palanke podnela je pritužbu, tvrdeći da je neko neovlašćeno s njenog deviznog računa u banci izvršio isplatu od 2.000 evra, kao i da je banka odbila njen prigovor, iako potpis na nalogu za isplatu nije njen. U postupku po pritužbi, banka je, nakon izvršenih stručnih analiza, ustanovila da potpis na predmetnom nalogu za isplatu ne odgovara potpisu koji je korisnica deponovala u banci i korisnici vratila neovlašćeno isplaćeni iznos. Postupak po pritužbi je u konkretnom slučaju za korisnicu rezultirao materijalnim efektom u iznosu od 2.000 evra, navedeno je u izveštaju NBS.

- Najviše pritužbi korisnika odnosilo se na postupanje banaka, i to u vezi s korišćenjem kredita i platnih kartica, kao i izvršavanjem platnih transakcija - stoji u izveštaju u kome se precizira da je u periodu od 2019. do 2021. godine NBS rešila 3.402 pritužbe koje su se odnosile na postupanje banaka, od čega je 925 pritužbi rešeno u korist korisnika (27,2%).

Kuris.rs

Bonus video:

01:40
ŠTEDITE ELEKTRIČNU ENERGIJU: Dragoceni saveti kako da vam računi za struju uvek budu minimalni  Izvor: Kurir televizija