Pri kupovini automobila često postoji dilema – da li uzeti manje ili veće vozilo? Odgovor na ovo pitanje zavisi od više faktora, a jedan je i budžet kojim raspolažemo za ovu namenu. Zatim tu idu i neki potpuno privatni razlozi, kao na primer to da li smo sami ili imamo porodicu, koliko smo vešti u vožnji (nekome jednostavno ne ide sa većim vozilima, pa naprave više štete nego koristi), u kakvom vozilu se mi osećamo bezbednije i opuštenije…

fijat-500l.jpg
Aleksandar Jovanović 

Ovom prilikom ćemo ostaviti po strani velike automobile i baviti se onim manjim. Oni su, pre svega, zgodniji za vožnju, iz više razloga.

Danas možda najbitnije – troše manje goriva. Takođe, možete ih lakše parkirati, odnosno pronaći parking mesto, jeftiniji su za održavanje posebno ako su polovni, a jeftinija je i registracija. Za početak sasvim dovoljno dobri razlozi, a ukoliko ste vozač početnik sa manjim automobilom ćete lakše prevazići sve strahove i nesigurnosti kada se zateknete u saobraćajnoj gužvi.

Ukoliko očekujete bilo koji vid komfora u malom automobilu, slobodno zaboravite na to, jer da ga ima ne bi ga nazivali malim. Kod nas se od takozvanih gradskih automobila najviše voze Renault Clio, potom Fiat 500L, Peugeot 207/208, zatim Opel Corsa, Volkswagen Polo, Citroen C3, ali tu je i baš mali Smart.

Mali automobili takođe dobijaju na značaju zbog tekućih troškova i održavanja, piše portal Autoexpress.co.uk.

Njihovi efikasni motori daju odličnu ekonomičnost goriva i emituju niske nivoe CO2, mali pneumatici znače jeftinije gume i većina njih podleže najnižim cenama servisiranja kod glavnog dilera. Osiguranje bi takođe trebalo da bude jeftinije.

U Velikoj Britaniji je urađeno istraživanje i najbolji mali automobili na rasprodaji su jeftini, praktični, laki za vožnju po zakrčenim modernim ulicama i – kako moderni supermini i gradski automobili postaju sve sofisticiraniji, rafiniraniji i bezbedniji – oni sve više predstavljaju pravu alternativu velikim hečbekovima.

toyota-hilux-40.jpg
Kurir 

Automobili kao što su Renault Clio i Ford Fiesta prešli su dug put tokom više generacija i sada su isto toliko praktični, prostrani i udobni kao i hečbekovi porodične veličine od pre nekoliko godina. Slično tome, gradski automobili kao što je Kia Picanto i mali krosoveri poput Citroen C3 Aircross dokazuju da postoji izuzetna širina mogućnosti u segmentu malih automobila.

Mali automobili nude odličan balans praktičnosti, ekonomičnosti, udobnosti i pristojnog iskustva u vožnji, pri čemu svaki nudi drugačiji pristup sličnom receptu, navodi Autoexpress. Bilo da se radi o sportskom iskustvu vožnje, udobnoj vožnji ili beskompromisnom fokusu na vrednost, postoji mali automobil koji odgovara svim ukusima i budžetima.

Iz svega navedenog može se zaključiti da su mali automobili u blagoj prednosti od onih većih i skupljih, jer i ako dođe do nekih problema lakše se rešavaju. Pritom se količina novca potrebna za održavanje razlikuje do nekoliko stotina evra, tako da je za naše uslove gradski automobil realnije rešenje.

Naravno, ko sebi može da priušti veliko, moderno, skupoceno vozilo ne treba da razmišlja puno, sve je stvar ukusa, ali i budžeta.

Kurir.rs/Biznis.rs