Čitateljka Kurira revoltirana je što, kad plaća gotovinom prilikom dostave, porudžbina stiže za pola sata, a kad plati unapred, isti obrok iz istog restorana čeka skoro dva sata

Dostavljači imaju novu caku - ko plati hranu kešom, taj je prioritet, a ko plati unapred karticom, on automatski ide na dno liste čekanja za obrok.

Ovo je još jedan od vidova nefer prakse poslovanja koji je sa nama podelila čitateljka Kurira iz Beograda.

dostava-hrane.jpg
Profimedia 

- Uvek preko iste aplikacije za dostavu poručujem ručak. Radnim danom, u istom restoranu, u isto vreme. Kada poručim i platim kešom, stigne mi obrok za pola sata, a kada izaberem na aplikaciji opciju plaćanjem karticom, donesu mi obrok i posle više od sat vremena. Jednom sam čekala sat i 40 minuta, a porudžbinu nisam mogla da otkažem jer sam je već platila, pa mi je preostao samo da čekam - ispričala je revoltirana R. B.

Ovo je, reklo bi se, još jedna od nefer praksi dostavljača hrane, koji su svesni da kupci koji plaćaju prilikom dostave mogu lako da otkažu porudžbinu ako preterano kasni.

S druge strane, oni koji su porudžbinu platili unapred teško da će se odreći već potrošenog novca, pa im preostaje da čekaju, ma koliko to bilo. Dilemu naše čitateljke da li je ovde posredi neka prevara ili obmana potrošača i kako se sa tim izboriti za Kurir je razjasnio Marko Dragić, pravni savetnik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS).

- Kada se korisnik registruje na platformu samog dostavljača, on daje saglasnost na uslove poslovanja te platforme. Pitanje je da li je tamo definisano da prioritet imaju korisnici koji plaćaju kešom. Ako jeste, potrošač se sa tim unapred saglasio i onda dostavljač tu ništa nije kriv. Ipak, ukoliko ta činjenica nije nigde navedena i ako se kupac nije saglasio sa tim, onda je u pitanju obmana potrošača. Možemo slobodno reći da u takvom slučaju imamo, osim obmane, i diskriminaciju samog potrošača jer su mu prava uskraćena, budući da on u očima dostavljača nije jednak sa drugima u njihovom sistemu - objasnio je Dragić.

profimedia0279992599-pica.jpg
Profimedia 

On dodaje da u tom slučaju potrošač može da se žali i da podnese prijavu tržišnoj inspekciji protiv dostavljača, koji može biti kažnjen prekršajnim nalogom. Važno je da krajnji potrošač uvek zna da ga štiti Zakon o zaštiti potrošača.

Prema ovom zakonu, trgovcima i pružaocima usluga je za obmanu potrošača predviđena kazna od 300.000 do 2.000.000 dinara.

Iskustvo kupaca

Naručio hamburger, dobio čizburger

Čitalac Kurira Aleksandar Kostić takođe je imao problem sa dostavljačima hrane, ali njemu je isporučen obrok koji nije naručio.

- Skoro sam poručio hamburger, pomfrit i sok. Dobio sam čizburger, koji nisam poručio, i uz njega vrlo malo pomfrita. Pozvao sam restoran, požalio se i oni su mi se izvinili, poslali novi obrok i poslasticu u znak izvinjenja - rekao je ranije Kostić, koji je očigledno dobro prošao sa svojim prodavcem. Iz organizacija za zaštitu potrošača su povodom ovakvih slučajeva poručili da se za isporuku proizvoda koji ne odgovara onome koji je naručen može tražiti reklamacija, ali da je zbog dugih rokova za ovaj proces problematično reklamiranje gotovih jela.

dostava-hrane-1.jpg
Profimedia 

Čista obmana

Dostavljač se ugradio za picu

S druge strane, ima i onih koji su morali da plate više od onoga što im je u aplikaciji za naručivanje hrane pisalo, te je drugi čitalac Kurira picu, umesto 1.000 dinara, platio 1.250, jer se dostavljač u tu sumu "ugradio".

- Koristim poznatu aplikaciju za dostavu hrane i kliknuo sam na opciju da poručim picu koja mi je sa prilozima izašla 1.000 dinara. Dostava mi je, kada je momak doneo picu, naplaćena dodatnih 250 dinara, iako to nigde nije pisalo - ispričao nam je obmanuti kupac.

Suzana Trajković

Bonus video:

01:31
IMA POSLA KO HOĆE DA RADI! Dok sve STOJI, ovaj posao u Srbiji CVETA - Plata i do 200.000 dinara KURIR TELEVIZIJA Izvor: Kurir televizija