VELIKE PROMENE U TEHNOMANIJI: Menjamo se, jer to očekuju naši kupci
Tržište maloprodaje doživljava najveće promene u svojoj istoriji, povezujući potrošače i trgovce na načine koji su krajem XX veka bili nezamislivi. Razvoj novih tehnologija nesumnjivo je promenio iskustva potrošača u kupovini i postavio nove standarde – brzo, lako i jednostavno. S druge strane, trgovci koji žele da zadrže prednost na maloprodajnom tržištu moraju biti spremni da se prilagođavaju promenama i trendovima.
KUPCI IMAJU RAZLIČITE POTREBE
Lovro Vučković, direktor prodaje u „Tehnomaniji“, u razgovoru za Kurir, kaže da je uz odgovarajuću tehnologiju i stručnost moguće zadržati lidersku poziciju uprkos brzorastućim promenama koje doživljava ritejl industrija.
- „Tehnomanija“ ima 120 radnji i 1.000 zaposlenih samo u maloprodajnoj mreži. Kako bismo adekvatno odgovorili na očekivanja kupaca koja se neprekidno povećavaju ušli smo u veliki investicioni ciklus. Trenutno smo, s jedne strane u procesu digitalne transformacije, a sa druge strane usmereni smo na edukaciju zaposlenih i standardizaciju naših radnji. Radnje preuređujemo kako bi bile preglednije i kako bi ljudi u njima mogli lako da se snađu i nađu šta im je potrebno.
Razvili smo tri formata radnji: home – u kojima je najzastupljenija kućna tehnika, urban gde je prvenstveno fokus na malim kućnim aparatim i IT i urban experience, u kojima će potrošači moći da isprobaju sve uređaje u samoj radnji – objašnjava Vučković i dodaje da su kupci različiti i da imaju različite potrebe, pa samim tim i radnje moraju biti sa različitim asortimanom.
KORISTIMO NAJBOLJA SVETSKA REŠENJA
Ipak, kako naglašava Vučković, fokus ritejlera XXI veka bez ikakve dileme mora biti na korišćenju digitalnih alata i tehnologije kako u maloprodaji, tako i prilikom online kupovine.
- Platforme za koje smo se u „Tehnomaniji“ opredelili su najbolja svetska rešenja – SAP i Salesforce. Mislim da smo trenutno jedini u Srbiji koji su implementirali oba rešenja istovremeno. U centru strategije našeg poslovanja je kupac, bez obzira na to gde on kupuje u radnji ili online. Zato smo investirali u alate koji nam omogućavaju da bolje razumemo kupca i njegove potrebe, pa samim tim i unapredimo njegovo korisničko iskustvo – ističe naš sagovornik.
KAKO KUPITI OSMEH
Nevena Petrović, HR biznis partner za maloprodaju u „Tehnomaniji“, kaže da se uporedo sa digitalnom transformacijom i promenama u izgledu radnji, radi i na unapređenju same usluge.
- Kažu da je najbolja investicija, investicija u znanje zaposlenih. I mi smo, kao vodeći ritejler u prodaji kućnih aparata i elektronskih uređaja, koji uvodi sve veći broj novih kategorija, pokrenuli naš trening centar kroz koji će proći će svi naši zaposleni u maloprodaji. Edukacijom zaposlenih smo se bavili oduvek, ali sada je to dobilo jednu drugačiju formu. U saradnji sa najboljim stručnjacima, osmislili smo trening „Kako kupiti osmeh“. Verujemo da su osmeh i dobar osećaj ono najvažnije što treba da ponudimo našim kupcima. Zadovoljan kupac je naš ultImativni vodič u poslovanju i zato je zadatak prodavaca u „Tehnomaniji“ da pomogne kupcu da donese najbolju odluku za sebe, a ne da proda nešto po svaku cenu – objašnjava Nevena.
SAVETNICI ZA KUPOVINU
Kako bi išla u korak sa potrebama i zahtevima kupaca „Tehnomanija“ nudi i stručnu pomoć prilikom kupovine laptop, desktop računara i IT opreme i Bosch kućnih aparata.
- Za sada IT specijaliste – zaposlene koji su stručni da pomognu potrošačima da izaberu pravi računar za svoje potrebe imamo u - Beo shopping centru, TC Stadion, Tehnomaniji DIPO - preko puta Delta Citija, TC Zmaj i TC Promenada u Novom Sadu. Plan je da u narednom periodu IT specijaliste imamo u još nekoliko radnji. U specijalizovanoj radnji Bosch Concept Store, potrošače, pored uređaja za kompletno domaćinstvo, očekuju i savetnici za kupovinu – ističe Nevena i objašnjava da ovakvim pristupom kupcu „Tehnomanija“ nudi novo iskustvo kupovine, jer nema više potrebe da se satima istražuju mnogobrojne ponude na internetu.
Promo
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega