ŠOLAK PRITERAN UZA ZID, SPREMAN NA SVE: Po svaku cenu hoće da uzme 600 miliona evra od građana Srbije
Tržišno posrnuće i nemogućnost vraćanja prevelikog duga svoje firme, koji se meri u milijardama evra, kontroverzni srpski milijarder Dragan Šolak sa svojim partnerima na sve moguće načine pokušava da vrati na politički teren i sebe predstavi političkom žrtvom srpske države.
Kako bi zamaskirao činjenicu da želi da u arbitražnom sporu protiv države Srbije u Vašingtonu od građana naše zemlje uzme stotine miliona evra, o čemu smo nedavno pisali, vlasnik Junajted grupe aktivirao je svoj dobro uhodani mehanizam koji mu je ranije služio za uništavanje konkurencije, a danas pretežno kao poslednja linija odbrane i poslednja slamka spasa.
Međutim, sve mu teže ide jer ga je veliki broj građana čije su poverenje uživali njegovi mediji prozreo, kao i nekadašnji saveznici među državama i nevladinim organizacijama sa Zapada, kojima je uspeo da u jednom trenutku "proda priču" da je on borac za demokratiju, a ne kao što jeste, samo beskrupulozni biznismen. Uz to, sve veći broj partnera, saradnika i medijskih radnika, bivših i sadašnjih, iz njegovog sistema pere ruke od njega, otkriva naš dobro obavešteni izvor iz Junajted grupe.
Manevar za upliv u budžet Srbije
Svestan da je njegovom laso biznisu u Srbiji, u kom je stekao gotovo 1,5 milijardi evra ličnog bogatstva, konačno odzvonilo, Dragan Šolak pokušava da napravi manevar za upliv u budžet Srbije tužbom od skoro 600 miliona evra, kako bi sa svojih leđa skinuo bar deo duga koji ga sve više opterećuje i kako bi nekako ostao u igri nadajući se spasu koji bi došao iz polja politike.
Upravo zbog toga, prema našem izvoru, vlasnik Junajted grupe nastoji da za svoje ciljeve pridobije bilo koga nezadovoljnog a potkupljivog iz državnih struktura Srbije i regulatornih tela, kako bi uz njihovu pomoć i lažno predstavljanje sebe kao političke žrtve uspeo da se dokopa novca građana Srbije i s njim prezimio teške dane koji očekuju njegovu firmu.
Položaj Šolaka i njegove kompanije dodatno otežava okolnost što je čitava njegova konstrukcija, koja se temeljila na punjenju privatnih džepova pod maskom borbe za demokratiju i slobodu medija, već neko vreme potpuno razobličena, zbog čega su mu mnogi nekadašnji saveznici iz inostranstva već okrenuli leđa. Čak se pominju i njihovi sve veći pravni problemi u državama EU i zemljama gde su kompanije registrovane.
Suočen s takvim okolnostima, vlasnik Junajted grupe nastoji da obnovi priču o sebi kao poslednjem borcu za demokratiju i javni interes, kako bi stekao novu podršku u moćnim inostranim političkim i finansijskim krugovima. Paralelno sa tim nastojanjima, koja podrazumevaju velike količine crnog novca namenjenog potkupljivanju i tzv. lobiranju, teče i operacija koju sprovodi Šolakov mehanizam, a koja za cilj ima da u uslovima preteće međunarodne političko-ekonomske krize dodatno uplaši građane naše zemlje, a krivca za to pronađe u državnim institucijama i svom glavnom konkurentu Telekomu Srbije.
Telekom na istorijskom maksimumu
Uprkos činjenici da je za samo nekoliko godina Telekom Srbije prešao put od kompanije koja jedva opstaje na tržištu, na kom je Šolakov SBB dominirao, do igrača broj jedan u sve četiri ključne oblasti u industriji telekomunikacija i televizijskog provajdinga i produkcije,Šolakov mehanizam nedeljama unazad nastoji da rezultatima svog najvećeg konkurenta, provučenim kroz lažne vesti, zastraši građane Srbije. U tu svrhu mediji u vlasništvu Junajted grupe, zajedno sa predstavnicima političkog krila mehanizma, ali i pomoćnim organizacijama i pojedincima, gotovo orkestrirano nastoje da rašire paniku o "ogromnom dugu" Telekoma, koji će navodno morati da vraćaju građani naše zemlje.
Tako je slučaj velikih investicionih davanja Arena Sporta, koji posluje kao firma u vlasništvu Telekoma, poslužio kao argument Šolakovim medijima da ovu firmu zajedno sa rukovodstvom Telekoma optuže za namerno i neopravdano stvaranje dugova koje će, prema tim dezinformacijama, morati da vraćaju građani Srbije.
Na tu tvrdnju dnevnog lista Danas, koji se nalazi u direktnom vlasniku Šolakove Junajted medije, nadovezali su se i ostali mediji u njegovom vlasništvu, a svoj doprinos dali su i standardni članovi mehanizma koji nisu u Šolakovom direktnom vlasništvu, a pre svega nedeljnik Nin.
Taj nedeljnik je u Telekomu Srbija pronašao jednu od tri tempirane bombe koje prete srpskim finansijama, a u igru je uključen i hrvatski Jutarnji list, koji je investiciona ulaganja Telekoma nazvao udarom na džepove građana Srbije, i to zbog "obračuna Vučića s najglasnijim kritičarem". Sve to rade iako je široj, a još više stručnoj javnosti poznato da je Telekomova vrednost na istorijskom maksimumu.
Jasno je, međutim, kako domaćoj tako i međunarodnoj javnosti, da se iza kampanje koju vode Šolakovi mediji ne krije briga ovog kontroverznog milijardera za javni interes i interese građana Srbije, već isključivo briga za lično bogaćenje i nastavak prevarnih igara na kojima je do sada basnoslovno zarađivao.
O tome, uostalom, svedoče i sve ozbiljne stručne analize koje ukazuju da je EBIDTA, kao osnovni ekonomski pokazatelj tržišnih perspektiva neke firme, kod Telekoma daleko iznad njegove glavne konkurencije koju predstavlja Šolakova Junajted grupa. A tu činjenicu teško da će moći da neutrališu i Šolak i svi njegovi medijski i politički službenici.
Šta je Šolakov mehanizam
Mehanizam za zaštitu interesa Dragana Šolaka formiran je radi napada i vođenja prljavih kampanja protiv svih onih koji se nađu na putu interesima vlasnika Junajted grupe. Mehanizam čine mediji u direktnom vlasništvu Junajted medije, ali i politička stranka Dragana Đilasa, kao i mediji koje ova grupa kontroliše preko prodaje reklamnog prostora - portal Direktno.rs, te nedeljnici Nin i Vreme. Posebnu ulogu u mehanizmu imaju tzv. istraživački mediji i nevladine organizacije, koji imaju ulogu rezervnih kreatora sadržaja kojima se kreiraju afere i kriminalizuju unapred određene mete.
Bonus video:
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore